Jan Ouwerkerk op reis naar......

Radfahren im Sauerland 2019

Dinsdag 25 juni: de openingstocht gereden van 60 km. Was wel even wennen met de klimmen hadden meteen een klim van 5,3 km met een gemiddelde van 4% en een temperatuur van zo'n 30 gr.C  Voor het avondeten een uitgebreid spaghetti schotel klaar gemaakt.

Woensdag 26 juni: Na het ontbijt en de vaatwasser te hebben ingeruimd zaten over half tien op de fiets, wederom de klim van 5,3 km met daarop  een lange afdaling van 11 km. Via Elpe ging het richting Andreasberg. In Andreasberg koffie-break bij Park - Hotel voorheen was dit Der Hollander. Hier hebben we in het verleden al tweemaal een periode van vier dagen overnacht met een groep fietsers.  Na de break een kleine afdaling en wederom weer klimmen. De temperatuur ging over de 35 gr.C. Bidons raakte snel leeg dus op 70 km. onze tweede pauze om de bidons te vullen en wat te drinken. Twee van ons hadden trek in broodje hamburger zonder friet. Nog 30 kilometer te gaan en dan zijn we gearriveerd bij appartement Edel in Nordenau. Enkele klimmetjes volgde met als laatste die van 2,4 kilometer en hoeveel % ook al weer 2,3, 4 of 5 in ieder geval de laatste 300 meter meer dan 10% hadden dag daar voor ook al en voor overige dagen, ja ook.

In Landhaus Nordenau de warme hap genomen , ik had geen fut meer om zelf een hap klaar te maken voor de groep.

Donderdag 27 juni: Karel is even op neer gereden voor brood, Herman de ontbijttafel klaargemaakt. Na ontbijt konden we weer vertrekken nu voor een kleine 120 km. Rondje Diemelsee. Na afdaling van 2,4 kilometer kregen we direct een klim van zo'n 11 km  richting Winterberg. Niet al te gek gedaan want we zouden na Winterberg nog een behoorlijke steile klim in Elkeringhausen  krijgen en alle kwamen dan ook hijgend boven. Op  30 kilometer een koffie-break met een soort appelgebak. Op 42 kilometer  de K67 op "Schweinsbüdler Strasse " een pittige klimmetje naar Schweinsbühl, daarna volgde een klim van 4 kilometer naar Heringhausen en we waren aangekomen bij Diemelsee. Redelijk vlak ging het naar Willingen voor onze laatste break, na 30 min weer op de pedalen voor de laatste kilometers +/- 40 kilometer. Op 99 km sloeg voor mij het noodlot toe.

Het noodlot: ik moest een geparkeerde auto passeren doch een malloot achter mij was de oorzaak dat ik tegen de geparkeerde auto reed met als gevolg, ambulance, politie en  afgevoerd naar St. Franciskus Hospital - Winterberg Onderzoek met foto's gaf  een duidelijk beeld, gebroken linker sleutelbeen. O'ja de malloot daar is niets van bekend, gewoon door gereden. Mijn mooi handgemaakte racefiets " Tommasini" kan op de schroothoop worden gegooid, en ik verlopig in de lappenmand wat natuurlijk erg is maar meer balen voor mij is dat mijn trip van 17/ 28 juli  gecanceld moet worden. Dus fietsen langs de Hadrianus Wall gaat dit jaar niet, ik hoop voor volgend jaar deze wel in de planning te kunnen zetten.

's Avonds nagenoeg geen hap naar binnen gekregen, de overige smulde van de zelf gemaakte kip-kerry

Vrijdag 28 juli:  Na toch een redelijke nachtrust en het ontbijt wat keurig door de maten was georganiseerd was het voor mij een redelijk rustige dag. Op mijn gemak de tassen al ingepakt want ik zou samen met Henk Kleijer 's avonds terug rijden naar onze heimat.

De maten hebben i.v.m de verwachtte hoge temperatuur van 32 gr.C  en meer  een afstand gereden van zo'n 80 kilometer. Karel Hilhorst vond deze afstand eigenlijk iets te laag en maakte nog een extra lusje van 20 kilometer.

Foto van links naar rechts: Henk Kleijer, Karel Hilhorst, Herman Ronhaar en Ron Meijer.

Na het avondeten bij Landhaus Nordenau  zijn Henk & ongelukkige  (Jan) afgereisd  en na 3 uur in de wagen te hebben gezeten waren we aangekomen in de Keistad.

Radfahren im Sauerland van 25 juni t/m 30 juni.

Dinsdag 25 juni dan is het zo ver "Radfahren im Sauerland"

De groep Doortrappers gaan  voor de 23ste maal onder de noemer buitenlandtocht de geplande 502 fietskilometers wegtrappen. Dagelijkse vertrekpunt is Nordenau waar we een appartement hebben gehuurd.

Dagverslagen worden op de site geplaatst;  www.jan-ouwerkerk.nl

Renee.

Leuk. Veel ? pret allemaal.

Ria

Geniet er van en maakt er iets mooi van.

Roel

Veel plezier en proost, want het zou aardig warm worden volgende week .

loek

wel rustig aan doen jan, want het kunnen tropische temperaturen worden, zo lijkt het althans! veel plezier en niet te veel lekke banden!

Hilde

Prachtig gebied! Maar zal niet meevallen al die heuvels en waarschijnlijk bloedheet weer! Veel drinken en, op tijd, je rust nemen. Geniet ervan, respect voor je!

Karel

Ik ga er aan meewerken

Renee

Jammer, heel sneu. Kan het gelukkig nog allemaal navertellen. Morgen foto 's laten maken. Dan weten we meer wat meer. Pechvogel...

loek

gelukkig zo lijkt het met een sisser afgelopen. ja wielrennen is niet geheel van gevaar ontbloot. maar tegen malloten is geen kruid opgewassen. hoop dat je snel je beter voelt.