Jan Ouwerkerk op reis naar......

Rondje Drenthe Dag 1

De start is vanaf station Schothorst met een overstap in Zwolle naar Meppel. In Meppel onze eerste kop koffie genomen alvorens we onze benen laten ronddraaien voor Rondje Drenthe. Al snel hadden we Meppel achter ons gelaten en zaten we op het vlakke boerenland. De wegen zijn goed te berijden en soms hadden we ook voor Renée te smalle fietspaden dus aan de noodrem want vallen is géén optie. Het ene dorp volgde na het andere dorp en nabij Havelte onze eerste Hunebed D53 . Duurde even voordat ik twee foto’s kon maken want en drietal kunstenaars waren druk doende met het plaatsen en fotograferen van voor hun een spirituele bord. Na zo’n 20 minuten had ik en meerdere mensen wel gehad, een discussie volgde met als eindresultaat dat de drie de kuierlatten moesten nemen naar de Havelteberg. En ik kon mijn foto’s maken, het duurde niet zo lang meer en we hadden Fledder bereikt. Snel het terras bezocht bijRestaurant De Tippe voor een biertje en appelsap zonder ijs voor Renée .Onze overnachting adres was bij Vrienden op de Fiets bij de familie Paul en Adri Wid- Ramsteym. Avondeten bij hen gedaan en daarna onze kooi op gezocht voor een wel verdiende nachtrust.


Reacties

Reacties

Loek

Mooi droog weer. Betrekkelijk in de buurt gebleven.

Arne

Mooi begin zo dag
Veel fiets plezier samen
Ma wel in de gele rijders trui

Jan

Je moeder was helaas 4 minuten te laat om in de gele trui te mogen rijden, morgen nieuwe kans.

Patricia

De kop is eraf en het klinkt als een relaxte eerste dag! We verwachten nog wel een actie-foto. Geniet ervan, hartelijke groet.

Jopie

Mooie omgeving . Goede herinneringen eraan! In het verleden een aantal malen de Drentse fietsvierdaagse gefietst 😊. Veel plezier!

Wil

Mooie tocht
Op naar het volgende Hunebed

Hilde van Meerveld

Lijkt me een mooie tocht. Zijn jullie ook nog een stuk langs het kanaal gefietst? Maar ik neem aan dat jullie de mooie binnenweggetjes hebben gedaan. En is het echt zo, dat Renée meefietst? Wat geweldig van haar! Geniet van het prachtige Drenthse landschap. Ik heb een paar jaar in Dwingeloo mogen wonen……

Jan

Het is echt waar Renée fiets mee en zij doet echt haar best en ik moet echt mijn best doen om haar……….!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!