Grens Toertocht Dag 2
Vandaag de start vanuit Delfzijl naar Bourtange. Na een perfect ontbijt en klaarmaken van een lunchpakket ging het richting centrum van Delfzijl. Vroeger kwam ik regelmatig in het Delfzicht ziekenhuis voor mijn werkzaamheden maar het ziekenhuis staat nu afgeschermd met hekwerk en gaat t.z.t. tegen de vlakte. Patiënten moet nu naar Scheemda. Na foto te hebben van de Waterpoort * stelt weinig voor, de poort en Delfzijl liet ik snel achter mij. Eerste kilometers waren een zeer saai veel bedrijven en ontelbare windmolens, de wieken draaide niet dus wind stil. Na Farsum op de Valgenweg kom je begraafplaats Oterdum tegen.


Dus maar een andere paal direct aan de Nederlandse zijde op gevoelige plaat vastgezet, De tocht werd nu in zuidelijke richting voortgezet na Drieborg ging het richting Bad Nieuweschans. Bekend om zuivere wellness het heilzaamste water van Moeder Aarde. Ik ben maar door gereden want na mijn fietstocht neem ik een douche van het Bourtange(se) water. De route heb ik iets aangepast want vanaf Rhederburg ben ik gereden om een stukje over Duitse wegen te fietsen, Na Rhede ging in een redelijk tempo richting Bourtange, Een kilometer boven Bourtange moest ook de grenspaal vastgelegd worden en ja hoor gevonden,

Geweldig zo’n stuk steen midden in het land wel opletten voor de boer dat hij de grenspaal niet omver maait. Na voldaan gevoel van het is me gelukt was het nog maar 4 km fietsen en dan zat ik aan de koffie op het pleintje in Bourtange met daarna een alcoholvrij biertje,

Redelijk op tijd mij gemeld bij Vrienden op de Fiets voor de overnachting en natuurlijk ook het heilzame water voor het zweet af te douchen want het was vandaag een warme fietsdag en geen wind. O’ja gereden 80 km.
Reacties
Reacties
Weer een leuk verslag Jan!
Zo te zien en gelezen te hebben, weer een hele mooie dag gehad.Top.groetjes..
Mooi verhaal Jan, goed geschreven ?Veel fietsplezier in de vervolgroute.
Wel een teleurstelling om de eerste grenspaal niet te kunnen vinden. Maar paal 2 heeft het gelukkig goed gemaakt. Succes met de zoektocht morgen!
Ha Jan, volgende keer wel een duik nemen in het thermaal water van Bad Nieuweschans en aansluitend hapje eten daar. Allebei heerlijk om te doen.
De plaatsen kwamen mij bekend voor.
Heerlijk fietsen daar.
Wij gaan een paar keer per jaar naar Bad Nieuweschans. Ik heb er veel baat bij.
Op naar de volgende grenspaal.
Mooi verhaal, Jan !!
En nog vele mooiedagen en km
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}