Jan Ouwerkerk op reis naar......

Grens Toertocht Dag 5


Beginnend met de route kaart welke vandaag is verreden: Oldenzaal naar Dinxperlo. Vanaf Losser tot Glane rij je over het algemeen langs landerijen met vooral veeteelt, koeien en nog eens koeien. Het mooie begint vanaf Glanerbrug ook vlak maar veel bossen en heide velden. Op 48 km in Rekken wil ik
een bakje koffie nemen maar niets te vinden. Zelfs de TBS-kliniek Oldenkotte staat te koop. Vroeger kwam ik daar regelmatig voor mijn werk. De tocht ging verder naar Vreden een klein plaatjes achter Winterswijk. Restaurant Grenswacht dicht dan maar verder trappen via Zwilbroekseweg ging het nu meer naar de grens en zal ik nu wel de grenspaal nr.789 op de Dwarsweg tegen komen? Ja hoor, de grenspaal nr 789 direct zichtbaar langs de weg.

Wie heb ik nu blij gemaakt. Ik denk Patricia en natuurlijk mijzelf. Enige kilometers later op +/- 75 km een mogelijkheid om bij de boer even een break te houden (Rust Wat). Na Kotten de grensweg over enkele km onverhard maar goed te doen. Weinig last van het kleine beetje wind. Op 102 km oversteek van de N819 dus het einddoel in zicht. Op naar de grenspaal in Dinxperlo.

Deze grenspaal kan je niet missen.. Overnachtingadres “Vrienden op de Fiets” was snel gevonden en het contact was allerhartelijkst misschien ook wel omdat de vrouw des Huizes ook regelmatig op de racefiets zit, en een vriendin heeft welke lid is bij Snelverzet Hoogland. Na het nuttigen van een pilsje een lekkere douche genomen. Na gedane arbeid (fietsen) is een maaltijd altijd op zijn plaats. De maaltijd was perfect, pasta met bolognaisesaus en als toetje het kan haast niet anders de bekende tiramisu en daarna de koffie. Daarna op de rode bank naar de EK- wedstrijd Turkije -Italie gekeken en na het tweede doelpunt voor Italie vond ik het wel genoeg dus naar bed en snaveltje toe.

Morgen wordt het voor wat betreft de lengte van te fietsen een makkie slechts 57 km en dan ben ik in Millingen aan de Rijn.


Reacties

Reacties

Patricia

Dat is een fikse route! En juist als je je hebt voorgenomen niet meer te zoekeen, vallen de grenspalen als rijpe appelen in je fietstas! Vooral de grenspaal van Dinxperlo is hoe je ze zou wensen. Mooie fietsdag!

Renee

Fijn,dat je zo genoten hebt bij deze tocht. Leuke mensen ontmoet. Het bewuste paaltje bent tegengekomen. Groetjes.

Liz

Leuk die grenspaaltjes

Hilde

Wat een prachtige omgeving daar hè.
Leuk, dat je uiteindelijk bij een gezellig overnachtingsadres kwam.
En wat is de wereld klein met die fietsvriendelijke in Hoogland.
Blijf genieten van je mooie tochten.
Ik verheug me op het volgende verslag.

Henk Wegeling

Schiet lekker op, Jan !!

ron meijer

Mooie verhalen jan leuk om te lezen ga zo door wel goed insmeren komende dagen erg warm

Hans

Leuk zo’n gastvrouw die ook fietst en een vriendin heeft die hier lid is. Dan is het ijs direct gebroken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!