Grens Toertocht Dag 7

Stip op tijd voor het ontbijt dus 08.00 uur. Van alles stond op tafel zelfs koetjes melk, lunchpakket klaar gemaakt dus klaar vertrek. Johan zie ik misschien nog eens terug bij een reünie voor elektromonteurs en machinisten daar we beide bij de Koninklijke Marine zijn geweest. De zon straalde al uitbundig en geen wind dus het wordt een mooie fietsdag. Op 11,5 de eerste serieuze klim de van Berg en Dalsweg welke uitkomt bij “De Hamer” een appartementen gebouw en daarvoor een Hotel-Restaurant. Daarna de afdaling van Oude Kleefsebaan en net voor Wyler rechtsaf, licht glooiend gebied met veel veeteelt en paarden. Grensovergang dus moet een een grenspaal staan en deze ook gevonden zie onderstaande afbeelding.

Een lichte klim naar Grafwegen en vervolgens weer de grensovergang DE-NL Nog even verharde weg daar een onverharde weg “Grensweg” naar Ven-Zelderheide diverse zandafgravingen gepasseerd. Op naar het plaatsje Siebengewald. Nee is geen plaatsje in DE maar ligt nog geen 100 meter voor de grens dus NL. Hier koffiebreak gehouden en lunchpakket aangesproken. Vanaf km 59 fietsen we door het Nationaal Park De Maasduinen en dat voor zo’n 21 km. Bij Auwell- Holt de grensovergang NL/DE en fietsen nu op het boven plateau nog niet vol gebouwd met energiemolens Op 90 km van de tocht weer grensovergang DE-NL

I.v.m. de warmte een nul,nul biertje genomen. Even later kwam Ruud aanfietsen en hij aarzelde geen moment en nam ook een nul,nul biertje. Ruud was ik al eens tegengekomen, hij komt uit IJsselstein en is bezig met een Rondje Nederland. Hij wilde door fietsen naar Swalmen waar ik morgen ook doorheen fietst. Nog meer 10 km en dan zit het er weer op. Kom veel te vroeg aan, vijf uur was de afspraak. Alternatief was snel gevonden bij FCV Venlo recht tegenover het overnachtingsadres. Men had volgens mij daar een feest, via de voorzitter gevraagd af ik iets te drinken kon kopen. Nee was zijn antwoord, alles is gratis vandaag dus wil een biertje, wil je een hamburger ga je gang. Tegen vijf uur naar o’ja naar de overkant Arenborg 85.

Arenborg is in aanleg 17e- eeuws (van oorsprong agrarisch) complex in buurtschap ‘t Ven. Het is een bescherm rijksmonument. Het hek wordt ‘s avonds gesloten dus op tijd binnen,

Morgen nog een rit van 105 km ( Venlo Hillensberg DE)

Ik zie dat het leger je al stond op te wachten! Lijkt een mooi complex, dat Arenborg. Morgen een pittige afstand voor de boeg, maar je gaat vanavond vast voetballen kijken. Met winst voor NL ??

Altijd weer die grenspaaltjes hè... Veel voetbalplezier. Daarna er morgen weer tegenaan.. groetjes.

Leuke verslagen lees het met plezier.
Fijne kilometers morgen?‍♂️?‍♂️??‍♂️??‍♂️

En wederom een prachtige tocht.
Heel leuk om je verslagen te lezen.

Wat is Nederland mooi en wat maak jij een leuke en prachtige tocht. Heel leuk om het allemaal op papier mee te maken.

Hoi Jan, weer een mooie rit, ben je eigenlijk op de E-bike of op de racefiets? Ik ga in Augustus een weekje traine voor Rome volgend jaar. Fijne reis verder.

Jan Ouwerkerk

Hoi Henk, het zit er bijna op morgen mijn laatste fietsdag van Grens Toertocht 2021 Neen ik ben niet op een E-fiets en ook niet op racefiets maar op mijn tourfiets en Pinion naaf 1-18 ook daar is mooi mee te fietsen en morgen de klim naar het Drie= landenpunt via viergrenzenweg. Mooi dat je 2022 Amersfoort- Rome gaat fietsen of in ieder geval in de planning staat.

Hans

Gastvrije mensen Jan in Venlo, leuk. Morgen laatste etappe?