Jan Ouwerkerk op reis naar......

Wat brengt mij in 2022

  • Terugblik 2021. Ondanks corona toch een mooi fietsjaar met 2 hoogte punten. Fietsen langs de Nederlands- Duitse grens, een fietstocht van zo'n 680 km. En in juli met de fietsgroep De Doortrappers "Fietsen in Zuid-Limburg" Streven was om 2021 af te sluiten met 15.000 km op de teller maar ik ben blijven steken op 14012 km. Reden; eind november werd ik getroffen door gordelroos aan de rechter bil. Ja gordelroos hoe kom je daaraan? Gordelroos is een huiduitslag, veroorzaakt door varicelle zoster virus. Iedereen kan gordelroos krijgen. Als iemand als kind waterpokken heeft gehad, trek de varicelle zoster virus zich terug in de zenuwcellen van het ruggenmerg. Door een verlaagde weerstand, na ziekte of een zeer emotionele periode, kan de virus weer actief worden. Vast staat dat gordelroos voornamelijk optreedt op het moment dat de weerstand laag is. Of is door het krijgen van de Pfizer vaccinatie welke ik heb gehad in maart en mei 2021 de oorzaak van de gordelroos. Zorgkaartnederland.nl gaf een zeer hoog getal van gordelroos gevallen en allemaal met verwijzend naar tweede vaccinatie.
  • De booster vaccinatie laat ik maar even achterwege want daar lees je ook bij zorgkaartnederland.nl een hoge score van gordelroos na de boostervaccinatie.
  • De eerste 3 á 4 weken was het zitten en liggen moeizaam en energie verslindend. Vanaf 6 januari gaat het gelukkig weer beter met zitten.
  • Een nog vervelende bijkomstigheid is dat mijn PSA-waarde in mijn bloed te hoog is wat duidt op prostaatkanker dus snelle actie is gewenst. Op 6 december kon ik terecht bij tergooi MC- Blaricum voor een intake gesprek waarna alles snel in werking werd gezet met: MRI scan en PSMA scan met als uitkomst om tot een prostaat operatie te komen welke is uitgevoerd op woensdag 12 januari met Ă©Ă©n overnachting dus donderdag de 13e naar huis maar dat werd vrijdag de 14e. Vervolg afspraak was op vrijdag de 21ste januari met de uitslag van de operatie en de vervolg stappen. Conclusie uit de prostaat operatie was gelukkig geen metastasen naar voren gekomen. Vervolg stappen zijn een hormoon kuur behandeling met Zoladex ( daar moet je eigenlijk niet blij om zijn) en prostaat bestraling welke bij UMC Utrecht zal plaats vinden. Donderdag 03.02.2022 intake gesprek gehad bij UMC.
  • Wordt een vierweekse bezoek met 5 dagen in de week in MR- Linac bestralingstoestel dus totaal 20 van elk zo'n 45 minuten in het toestel waarbij voor +/- 10 minuten de daadwerkelijke bestraling plaats vindt. I.v.m. de operatie welke 12 januari heeft plaats gevonden moet ik 3 maanden wachten voor dat ik met bestraling kan starten.
  • In de aankomende weken zal vooral het accent gaan liggen om mijn conditie te gaan opbouwen c.q verbeteren. Van de uroloog mag ik weer voor kleine afstanden fietsen. Semi-prof. hometrainer maar aangeschaft en 8 februari gestart met lichte training met als opzet een dagelijkse afstand van zo'n 50 kilometer op de teller te zetten.

De geplande tourtocht Cycling Hadrian's Wall welke ik van 7 juni tot 18 juni zou gaan fietsen heb ik gecanceld.Waarom? Om twee redenen, 1ste de conditie voor al het fiets klimwerk en 2e de eventuele corona-regels tegen deze tijd. Indien de conditie het mogelijk maakt dan wil ik 10 juni vanuit Utrecht met de bus vertrekken naar Langres FR. Langres is het startpunt van de Maas Route en voor mij is Maastricht het eindpunt. Officieel eindigt de Maas Route eindigt bij Hoek van Holland, waar zij uitmondt in de Noordzee, totale lengte is dan +/- 1050 km.

Dan hebben we nog een het jaarlijkse evenement staan met de fietsgroep de Doortrappers in de periode 13 juli/ 17 juli. Voor 2022 staat Fietsen in de IJfel met als uitval basis "Eifel Ferienhouse Anne" in Oberkail.



Reacties

Reacties

Hilde van Meerveld

Dank voor je bericht.
Dat zijn geen leuke dingen, die je daar schetst.
Gelukkig zie je de toekomst positief tegemoet. Daar heb ik groot respect voor.
Houd er rekening mee, dat bestralingen heel veel energie kosten.
In die weken zou ik het rustig aan doen, zodat je daarna weer langzaamaan je conditie op peil kan brengen.
En dan staan er weer prachtige tochten op het programma.
Ik verheug me erop ze te kunnen volgen.
Sterkte met alles en graag tot horens.
Groet,
Hilde

Henk Wegeling

Beste Jan, Niet zulke leuke berichten voor jou en Renee, Ik heb hetzelfde meegemaakt, niet wat betreft de Gordelroos, maar wel de Prostaatkanker. Heb ongeveer hetzelfde traject afgelegd wat jij nog moet volgen. Ik neem 1 dezer dagen contact met je op, misschien kan ik je met wat nuttige tips van dienst zijn, maar dat doen we maar niet hier. Ik miste je berichten op Komoot al, maar dacht: het is winter, dus sorry dat ik niet eerder contact opnam.We horen van elkaar en groet aan Renee. Henk

Roel

Kassie aan Jan, je bent geen 18 meer. Sterkte en beterschap!

loek

ben op de hoogte. voor nu..................gewoon doucement!. beetje trainen, de bestralingen (niet leuk!) ondergaan en bezig blijven met plannen maken. Jan, je bent een sterke kerel en wens je succes en sterkte. Komt goed.

Bob

Hallo Jan, wij zijn ook op de hoogte, sterkte met de komende (medische) vervolgstappen.
Veel respect voor je reisplannen in de zomer en je doorzettingsvermogen. ( mede dank zij de Lidl?‍♀️)?

Patricia

Ik zag je mail binnenkomen en dacht “Jan gaat weer plannen maken, dus het gaat beter met de gordelroos”. En dan lees ik nu dat je met hele andere dingen bezig bent. Wat zul je geschrokken zijn; het zet je hele leven op z’n kop. Bekijk per dag wat erop je afkomt, zo kijk je niet tegen zo’n grote berg aan. Houd je taai! Lieve groet.

Wil

Ik heb het net gelezen.
Houd je taai en ik kijk nu al uit naar je verhalen langs de maas.

Hans de Vries

Heftig verhaal Jan. Goed dat je toch ook plannen maakt voor na het herstel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!