Jan Ouwerkerk op reis naar......

De weg naar........

In mijn vorig schrijven heb ik aangegeven dat mijn PSA- waarde in mijn bloed te hoog is en dat ik na mijn prostaat operatie van 12 januari 20 bestralingen via MR- Linac moet ondergaan. Vanaf 11 april tot en met 19 mei. Elke bestraling duurt zo'n 10 minuten en je ligt +/- 30 minuten in de tunnel (Linac). Opzet was dat ik met de toer- of racefiets op- en neer naar UMC-radiologie fiets, tenslotte moet je toch wel aan je (fiets)- conditie blijven werken. Afstand Amersfoort- UMC radiologie is 23,6 kilometer, dus net onder de 50 kilometer voor heen- en weer. Op vrijdag 13 mei heb ik de auto genomen niet omdat ik bijgelovig ben voor de 13e, (zwarte katten enz.) wind kwam uit het zuid-westen met 6 á 7 en dat wilde ik mijzelf niet aandoen. Een aantal keer stond de afspraak om 08.30 uur dus vroeg uit de veren, zeven uur stond ik al op de trappers voor vertrek naar UMC- radiologie tenslotte wil ik +/- 15 minuten voor afspraak tijd aanwezig zijn. Voordeel is wel dat je na je bestraling ruim in je tijd zit voor een mooie/ leuke fietstocht. Al met al heb ik gedurende de 20 bezoekdagen zo'n 1315 km weg gefietst. Hoe staan de we er nu voor? Medio augustus krijg ik de uitslag van mijn bestralingskuur, voorlopig moet ik nog wel doorgaan met de hormoon kuur. Voor mij zelf kan ik wel zeggen dat mijn conditie goed is om op vrijdag 10 juni te vertrekken naar Langres om op zaterdag 11 juni te starten met La Meuse à vélo een fiestocht van 625 km naar Maastricht. Eveneens staat voor 13 juli voor de 26ste keer een Buitenlandtocht voor "De Doortrappers" op de agenda welke plaats vindt in de Eifel met startplaats;Eifel Ferienhaus Anne - Oberkail.

Totaal in de scan: 10 uur (600 minuten) waarvan 200 minuten bestraling. MRi-scanner werkt met een magnetisch veld, radiogolven en een computer welke gedetailleerde foto's maakt van de binnenkant van het lichaam. De scan maakt lengte- en dwarsdoorsnedes van het lichaam. Mooi zijn we weer technisch en een zeer klein beetje medisch op de hoogte gebracht.

Zoals eerder aangegeven ga ik de Maas route "La Meuse à vélo" fietsen en daarna in de Eifel met De Doortrappers. Wilt u op de hoogte blijven van mijn activiteiten wat ik bijzonder op prijs stel, maar ik mij ook voorstellen: Jan hartstikke leuk maar voor mij hoeft het niet meer dan graag aangeven en wordt u verwijderd van de mailinglist.

-0-0-0-0-0-0-0-0-0-



Reacties

Reacties

Bob

Wat fijn datje conditie goed is en wens je een hele fijne fietsvakantie

Henk Wegeling

Proficiat Jan, ik heb ongeveer hetzelfde traject doorlopen, nu 3 jaar geleden en ik voel me nog steeds Top. Vorig jaar Augustus voor het laatst ter controle bij het UMC geweest. Nu nog 1 x p.j. controle bij de uroloog in het Meander. Ik ga half juni met mijn rondje Nederland beginnen. De kustlijn en de grenzen volgen van ons mooie landje. Alvast een fijne fietsvakanties gewenst.

Patricia

Je hebt het onaangename met het aangename kunnen combineren en hebt daarmee ook nog eens je conditie op peil kunnen houden. Slim gedaan! Het doet me plezier te lezen dat je weer kunt gaan toeren. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst in de komende maanden!

Renee

Deze periode ook al volbracht ,met een tot nu toe met een goede afloop. Je hebt het allemaal heel goed gedaan. Je bent een kanjer..Op naar de volgende. Met heel veel plezier en geen Zorgen meer aan je hoofd. Liefs Renee.

Rinus

Fijne fiets vakantie goed dat het weer beter gaat???‍♂️??gr

Arne Ouwerkerk

Ja de laaste dag mee gefietst
Op me stadtsfiets heen reis ?
Terug reis regen. Alles nat
Was de moeite waard
Nu spierpijn en zadelpijn ??

Wil

Jan
Je bent en blijft een kei!
Super

Liz

Voortvarend aangepakt en positief gebleven, dat doet een mens goed.
Nu op naar mooiere bestemmingen. Veel fietsplezier straks.

loek

een echte positivo! nog ff doorzweten van de hormonen, maar die fiets er wel weer grotendeels uit. lekker blijven trappen en hopelijk de laatste horde in augustus. succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!