Maasroute 2022

Vrijdag 10 juni om 20.45 vertrek vanaf Reactorweg 1-Utrecht met de fietsbus van Juijn uit Zaltbommel naar Langres FR. De bus kom vanuit Amsterdam met de eerste fietsreizigers. Achter de bus een fietsaanhanger, voordat de fietsen in de fietsaanhanger worden geplaatst moet er nog wel gebeuren, stuur kwartslag draaien, de lowrider/ highrider * voordrager dienen verwijderd te worden. Na laden van de fietsen gaat het richting Breda voor de laatste stop in Nederland. Ook hier het ritueel van fietsen inladen. Afstand Utrecht over Breda naar Langres is +/ - 1180 kilometer. In de vroege ochtend arriveren we in Langres. Gezien het feit dat mijn eerste overnachting slechts zo'n 60 kilometer van Langres ligt voor mij een reden om eens uitgebreid Langres te gaan bezoeken. In de middag vertrek van Langres naar Pouilly en Brassigny en dan vervolgens naar Doncourt Sur Meuse. De oorsprong van de Maas is vanaf Pouilly en Brassigny en hier is tevens het startpunt van de fietsroute "La Meuse à Vélo" welke wordt aangegeven met EuroVelo 19. Voor alle zekerheid heb ik de gehele fietsroute maar uitgewerkt in GPX welke keurig staat op de Garmin Edge 1030. De laatste weken regelmatig op de tourfiets gestapt. De tassen zijn inmiddels ingepakt, vrijdag 3 juni met volle bepakking een tocht gemaakt van zo'n 115 km. Totaalgewicht fiets met bepakking 28,5 kg en dan moet ik er ook nog op dan wordt het gewicht 107 kg. en dag op twee fietsbanden van 50 mm breed en tussen de 2,5- 3,5 bar.

1. Overzicht van de fietsdagen:
  • Zaterdag 11 juni: Langres- Doncourt Sur Meuse 61 km.
  • Zondag 12 juni: Doncourt Sur Meuse - Pagny Sur Meuse 98 km.
  • Maandag 13 juni: Pagny Sur Meuse - Verdun 90 km.
  • Dinsdag 14 juni: Verdun - Sedan 95 km.
  • Woensdag15 juni: Sedan- Givet 126 km.
  • Donderdag 16 juni: Givet- Namur 55 km.
  • Vrijdag 17 juni: Namur- Liége- Maastricht 100 km.
  • Totale afstand: 625 km. over zeven fietsdag geeft een gemiddelde van +/- 90 km per dag.

Mooi vooruitzicht Jan, succes

loek

succes. hopelijk goed weer en zeker een lekkere Pouiilly drinken. en gezond weer thuis

Begrijp iets niet. Met de bus is het 1180 km. en terug met de fiets 625 km. Hoe kan dat? Maar veel plezier Jan, gniet er van !

Roel, het simpel. Met de bus is vanaf Utrecht naar Langres +/- 1180 km. Ik fiets vanaf Langres naar Maastricht en dat is (slechts) 625 km. En vanaf Maastricht naar onze Keistad is +/- 200 km. En om zeker te zijn om op tijd thuis komen neem ik de trein Maastricht- Amersfoort met een overstap in Utrecht.

Zet hem op Jan..
Mooi vooruitzicht,met mooi weer onderweg.liefs

Veel plezier, Jan

Nu snap ik het. Bedankt en veel plezier!

Stijn Hermans

Klinkt goed Jan! Uitdagende tocht met veel hoogtes volgens mij. En dat gewicht op die bandjes? Mij kennende komt dat wel goed! ?

Ron

Succes jan ga je volgen

Weer een reisverhaal zoals wij van jou gewend zijn, succes en veel plezier

Groet Bob

Dat wordt weer een intensieve, maar prachtige tocht.
Heel veel mooie uitzichten en ontmoetingen gewenst.
Geniet ervan!

Arne Ouwerkerk