Maas Route Dag 1

Chers lecteurs, voici mon premier rapport quotidien de mon vélo le long de la Meuse.

1. Beste lezers, hierbij mijn eerste dagelijks verslag van mijn fietstocht langs de Maas.

Vrijdag 10 juni was het eindelijk dan zo ver. Om 17.45 h vertrokken vanaf De Toren naar Utrecht. Bij aankomst vertrek bus stonden al enige Frankrijk gangers te wachten, dus aansluiten. Bus was mooi op tijd en gezamenlijk hebben de fietsen in de fietsaanhangwagen geplaatst. Op naar Breda om nog vier Frankrijk gangers op te pikken. Via Hazeldonk - Antwerpen en Brussel naar Langres. Even voor zeven uur arriveerde we in Langres, fietsen er uit er bleven nogwel zeven fietsen in de fietsaanhangwagen die gingen door naar Bazel. Even over 07.00 h was mijn start en natuurlijk eerst naar het centrum van Langres. Nog geen 200 meter gefietst en de eerste pittige klim van 12% lag voor mij met daarop nog een klim van zo’n 9% maar ik stond wel in het centrum van Langres. Alleen de bakkerij was open en voor rest alles dicht maar was ook vroeg 07,15 h. Mijn totale rijafstand naar eerst het overnachtingsadres was +/- 56 km. Dan maar in de regio wat fietsbewegingen maken of wel lussen rijden. Ben ik goed in want bij SnelVerzet-Hoogland noemde men mij ook was Jan Lus. Uiteindelijk twee pittige lussen gemaakt met het nodige klimwerk. * te zien op Strava of Rilive. Na tweede lus eindelijk aanvang van Maasroue. Na veel zoekwerk toch de juiste richting gevonden naar La Maison Claire in Doncourt Sur Meuse. Mijn eerste overnachtingsadres ik was niet alleen want 5 fietsers ook uit Nederland zaten al aan een wijntje of pilsje. Na douchen ook maar een pint genomen en om 20.00 h zaten we gezamenlijk aan een grote tafel. Het diner o’ nee warme hap bestond uit: sla, pizza met wat brood daarna een kaasplank met u raad het al allerlei soorten kaas en vergezeld met stukjes brood en als toetje nu eens geen IJs maar rebarbertaart . Ik lust geen rabarber laat staan een zeer droge raberbertaart en de overige maar zeggen dat het lekkerwas. De dag was zeer pittig om niet te zeggen zwaar maar we hebben het over leeft. Het ontbijt was uiteraard op zijn Frans,paar broodjes met Jam , thee- en water heb ik niet genomen want men gebruik hier gechloreerd water.

Stijn Hermans

Hoi Jan, ik zie geen verslag van dag 1 (7 juni) en verder, klopt dit?

Ja Stijn, dat klopt morgenavond dan staat Maasroute dag 1 op de site.
Vanmiddag is vertrek vanaf Radiumweg - Utrecht ( Lage Weide). Koffie drinken bij Diversey zit er niet in. Verleden week wel bij Diversey geweest, postkamer om koffie te drinken.

Lekker gegeten?

Rinus

Morgen toch maar een ijsje

Rabarber ??