Jan Ouwerkerk op reis naar......

Maas Route Dag 3

Voor het pitten gaan nog de voetbal wedstrijd Zwitserland- Portugal gevolgd en de Portugese moesten hun meerdere erkennen. Het Zwitserse team bestaat volgens mij alleen maar uit NIET Zwitsers. Kon lekker uitslapen want voor acht uur geen ontbijt. Ik was niet de enigste fietser want bij het ontbijt zaten zo’n 12 fietsers, maar ik was de enige uit Nederland en de rest allemaal uit vive la Frans. Na ontbijt de tassen ophalen uit de kamer, kon de kamer niet meer binnen komen, codeslot was uitwerking. Naar de receptie en ja hoor eerst betalen dan krijg je een nieuw codekaart om de deur te kunnen openen. “Vive la frans” Bij alle gasten werd dit gedaan!!! Het weer was in tegenstelling tot voorgaande dagen een stuk minder en ook een Noord-Oosten wind. Al snel zat ik op de route naar Commercy met een gemeentelijke telling van 5386 inwoners en natuurlijk een eigen burgervader. Zo dat waren de eerste 18 km. In Commercy kon ik direct langs de Maas fietsen, slechts 5 km en daarna ging het weer landinwaarts met de nodige klimmen en afdalingen. Bij Mécrin eindelijk weer een zeer pittige klim van zo’n 786 meter met 11% en een gemiddelde van 5%. Tijdens deze klim waren enkele werklieden voor het kerkhof bezig met grasmaaien. Nee het waren geen mensen van Eemfors al hadden zij wel het zelfde (werk)-tempo. Het grote voordeel is wel na klimmen volgt dalen, ook nuhet geval. Bij Ailly eindelijk wat mooie haarspeldbochten en na deze te hebben overwonnen weer een mooie en snelle afdaling. Op 45 km. Eindelijk weer eens direct langs de Maas fietsen (onverhard fietspad) Bij een van de sluizen gesproken met een Nederlandse schipper en vrouw deze kwamen vanaf Maastricht maar waren niet zo tevreden over de vaarroute veel alg en kwamen regelmatig vast te zitten door de enorme planten groei. Ja op de fiets heb je daar geen last van. Na de zoveelste keer van oversteek Maas ging het in rap tempo richting Verdun. Onderweg nog even gezelschap gehad van man en vrouw uit Leiden. Beide reden op een E-fiets. Bij Belleray de laatste oversteek Maas voor vandaag. De laatste côte verdun beklimming via Rue du Général de Gaulle, 1,5 km lang en overbrugging van 80 hoogtemeters met een gemiddelde van 3%. Na deze klim was B&B Hotel snel gevonden. Inchecken met je reserveringsnummer van Booking.com. - Betalen, en dan krijg je een code om binnen te komen met daarbij je kamernummer. Vandaag op de teller gezet 82,5 km. Morgen wordt het wat meer.

loek

je hebt toch niet toegegeven aan de chantage? pas op dus voor de volgende stops

Ron

Volgende keer de deur maar op een kiertje zetten . Met al die hoogtemeters beloofd wat voor ons in Duitsland ik ga maar gauw in training succes in het vervolg hoor het graag

Jan Ouwerkerk

Ron de deur op een kier zetten is vragen om problemen zoals fietstassen weg. Wat klimmen betreft het nodige hier al gedaan en dat met een fiets van zo’n 16,3 kg en totaal gewicht aan tassen ook zo’n 12,5 kg. We zien wel hoe het gaat in Duitsland.

Renee

Wat weer een mooi lang verhaal vandaag. Kanjer. Je hebt weer mooi gefikst deze dag. Tres bien!!

Hilde

Weer een mooi verslag van een mooie tocht. Schandalig van de deur. Dat adres meteen maar uit je adresboek scheuren.....

Hans de Vries

??