Jan Ouwerkerk op reis naar......

Radfahren in der Eifel * Dag 1

Eindelijk is het dan zo ver. Om 07.00 uur opgestaan en na een licht ontbijt de fiets op de fietsendrager en even tegen 08.00 uur naar Leusden om Henk Kleijer op te halen, we rijden samen de 345 km naar Oberkail. Even voor 09.00 vertrokken vanuit Leusden naar Oberkail. Tegen 13.00 uur kwamen we in Oberkail aan en werden we opgewacht door Peter Niederprüm. Daar voor zijn we ook nog even langs de Lidl in Kyllburg gereden om wat inkopen te doen zoals brood en witte wijn. Ron en Karel kwamen tegen 14.00 uur en voor 15.00 uur konden we vertrekken voor onze eerste fietstocht in Der Eifel. De eerste kilometers vol tegen wind en het nodige klimwerk. Na 24 kilometer begon het echte werk voordat betreft het klimwerk 6 tot 8% met de afstand voor +/- 7 km. Totaal hadden we 8 klim gebeuren en de een nog pittiger dan de andere en tegen 18.00 uur kwamen we weer in Oberkail. Eerste een tinnetje bier, dan douchen om vervolgens de keuken in te duiken voor de warme maaltijd. Voorgerecht werd gevolgd met macaroni met pittige saus. De Marconi was daags tevoren klaar gemaakt door Renee (perfect gedaan Renee!!) en het kan niet anders tiramisu als nagerecht. Geslaagde fietsdag met zo’n 62 km op de teller. Fiets gegevens: hoogte verschil 1132 meter met als hoogste punt 618 meter, rijtijd 2 uur en 32 min. Met een gemiddeld vermogen van 186 watt en een gemiddelde van 24,1 km/uur.

Patricia

Even zag ik je in gedachten rijden met een pan macaroni achterop je bagagedrager maar achteraf denk ik toch dat de pan al ergens in een koelkast stond. Veel veilige kilometers op de fiets!

Renee

Goedemorgen Jan. Jullie hebben alweer goed je best gedaan. Fijne dag allemaal, plezier en gezelligheid.groetjes.

Loek

De kop is er af en vol goede moed voorwaarts

Henk Wegeling

Leuk Jan, ben blij dat je er weer tegenaan kunt !!

Wil

Vanuit Bad Nieuweschans heel veel fiets plezier.

Hermien

Wat leuk om jullie reis (verslag) op deze wijze te volgen! Veel plezier!