Jan Ouwerkerk op reis naar......

Radfahren in der Eifel * Dag 2

Even voor 08.00 h zaten we al aan het ontbijt, de broodjes uit de oven, en voor iedereen stond een gekookt eitje in de eierdop. Alleen Karel eet geen eieren zelf geen gebakken ei met spek. Peter Niederprüm had er ook wel zin in want deze was ruim voor tijd aangekomen voor de rit “Oberkail-Bollendorf-Oberkail” Direct na de start al een klim richting Gindorf. Aanvang was nog fris maar na enkele kilometers waren we goed warm gedraaid. Na 16 km naderde we Bitburg een vrij grote stad en na diverse rotondes genomen te hebben hadden we Bitburg achter ons gelaten en volgde een pittige klim. Route iets aangepast om van de B50 af te komen want er was te veel auto verkeer met te hoge snelheden dus maken dat je weg komt. Volgde een mooie afdaling naar Oberwies. Na Oberweis een pittige klim met uitschieter van 14% maar iedereen is goed boven gekomen. Op 40 km passeerde we Nusbaum en richtingbord naar Bollendorf gaf nog 12 km aan. Dat ging even hard naar Bollendorf. In Bollendorf gingen we de rivier de Sauer over en we zaten in Luxembourg. 50 km op de teller dus tijd voor koffie met een aardbeientaartje, Na een pauze van ongeveer 30 min terug naar Deutschland om bij Weilerbach weer aan te vangen met een 7 km klim welke uitkomt bij Freschweiler met minimaal een klim over een afstand van +/- 600 meter met zo’n 9%. Voor de één wat makkelijker dan voor de andere, ook hier kwamen we allemaal fietsend boven. Daarna ging het in een redelijke snelheid via Holstrum naar Oberweis. Peter wist mooie fietspaden om onze weg te vervolgen. In Bierdorf we zaten toen op zo’n 85 km van de route zagen we voor ons de snelweg A6 nu was het een kwestie van doortrappen voor de laatste kilometers er volgde nog twee klimmen waarvan de laatste van Kyllburg als finale klim over een lengte van 5 km en met een gemiddelde van 5 %. Na deze klim was nog slechts 3 km naar ons eindpunt Eifel Ferienhaus Anne. Het bier stond koud en dat smaakte goed. Wat een sportmannen zijn we?? Fietsgegevens: afstand 109,29 km, Hoogteverschil 1765 meter, gemiddelde wattage 137 watt, gemiddelde snelheid 20,2 km/uur.

Roel

Knap stukje werk hoor, maar ik blijf het gekkenwerk vinden op jullie leeftijd. Gelukkig is het niet meer zo erg heet. Veel plezier en geniet er van.

Wil

Bitte ein Bit
Dat kan je niet overslaan in Bitburg!!!!!!!

Bob

Pittige fietsronde zo te lezen, goed verslag

Renee

Ziezo,zo te lezen hebben jullie weer veel kilometers getrokken. Leuke verhalen. Ga zo door !!

Liek

Lekker tochtje. Blijven trappen!

Ria

Leuk om op zo manier op de hoogte worden gehouden. Jullie doen goed je best.. Ga zo door.

Rinus

Goed bezich Jan houd je fit,gr???

Patricia

Een welverdiend proost na de inspanningen, ik hoop wel dat jullie ook nog iets te eten kregen.