Jan Ouwerkerk op reis naar......

Radfahren in der Eifel * Dag 3

Eerst naar de Lidl voor aankoop van brood en flessen water zonder gas. Omstreeks 08.00h zaten wij aan het ontbijt, lunchpakketten klaar maken want het zal een pittige fietsdag gaan worden met in totaal 12 klimmen. Vanaf Oberkail zijn we met de auto gereden naar Klausen om daar te vertrekken voor onze fietstocht. Lengte van de tocht zo’n 135 km, Direct na de start al een klim van een kleine 6 km met daarna een zeer snelle afdaling met 7 haarspeldbochten, Na Piesport de 2e klim van zo’n 10 km met als laagste 4% en max. 12%. En als hoogste punt 628 meter, maar na elke klim volgt een afdaling, Op 23 km van de tocht vanaf Grafendhorn een nog pittige klim richting Morbach. Voor Morbach de route enigszins aangepast om niet op een te drukke B269 te fietsen. Vanaf Centrum Morbach naar Bruchweiler de langste klim 12 km ook hier de nodige percentage varieert tussen de 5 en 12 %. In Bruchweiler onze koffie pauze genomen, vervolg van de route door genomen en op een na was de meerderheid het er over eens voor een aanpassing naar een kortere versie. Dus richting Hinzerath aanhouden, om vervolgens Mulheim an Der Mosel aan te houden. Oversteek van Der Mosel en daarna via een fietspad langs de Mosel naar Minheim. OP naar de laatste klim van vandaag 8 km naar Klausen, Aangekomen in Klausen zaten we snel een Radler 0,0%. Gelukkig was er ook een restaurant want na thuiskomst in Oberkail hadden we echt geen zin meer om voor onze warme hap te maken. Fiets gegevens: 97,10 km- Hoogtemeters 1880 meter— gemiddeld vermogen 144 watt- Gemiddelde snelheid 18,8 km/uur. Zo, jullie zijn weer op de hoogte.

Patricia

Het was vandaag weer hard werken daar. Hopelijk hebben jullie het wel een beetje koeler. Nu lekker uitrusten en morgen weer fit op de fiets. Groet uit Amersfoort.

Hilde van Meerveld

Respect voor jou, Jan! Hoe speel je het klaar, al die zware uitdagingen….Fysiek lijk je nooit ouder te worden…… Hopelijk is het daar ook koeler geworden met al die inspanningen. Verstandig om niet zelf te koken na zo’n inspannende dag. Zet ‘em op. Ik geniet weer van je verhalen. Succes voor jou en de andere fietsmaten.

Renee

Zo,berg/klimgeiten. Weer een hele zware dag erop zitten. Zeker weer de moeite waard! Als beloning lekker gaan eten. Daarna goed uitrusten voor morgen. Groetjes..

Loek

Heel verstandig de rit wat in te korten.