Radfahren in Der Eifel * Dag 4

De dag begon al met het vinden van een benzine station want er moest worden getankt en dat heeft de nodige ergernis gezorgd want in de regio geen mogelijkheid om de tank vol te gooien. Op goed geliuk toch op plaats van bestemming aan gekomen Bad Bertrich de startplaats van onze toertocht en volgens Googles map zal daar een benzinestation zijn! Mooi niet. Fietsen van de auto’s afgehaald voor onze zeer pittige fietstocht welke uiteindelijk op 116 km zal doen laten uitkomen. Direct na de start een klim van zo’n 6 km met percentages boven de 12%. Na deze klim wachten op Karel want hij had zijn telefoon op het dak van zijn auto laten liggen. De klim en het wachten op Karel werd rijkelijk beloond door een geweldige afdaling. Zo de eerste van de acht klimmen zat erop. Na Reil werd de Mosel overgestoken en vandaar reden we langs de Mosel om in Zell weer het binnenland in te gaan en dat kan niet anders dan met een klim, deze was wel wat langer als de eerste . Na acht km klimmen konden we dan ook genieten van het uitzicht. Nu ging het op en neer door het heuvelachtige gebied om voor plaatsje Liesenich onze derde klim te verwelkomen. Daar werden we opgewacht door een plaatselijke inwoner en de bidons werden bijgevuld. Met een sneltreinvaart (afdaling) naar Bruttig voor onze koffie pauze en een rust moment en daarna met een korte aanloop bij Valwig onze beloofde kleine klim van de Valwiger Berg. Niet al te lang slechts 2,5 km en overbrugt 215 meter met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,5%. Daarmee scoort deze klim 202 klimplanten. De top van deze beklimming ligt op 302 meter hoogte, Nu afdalen naar Cochem voor zo’n 5 km met de nodige haarspeldbochten om wederom weer de Mosel oversteken. Vanaf Cochem langs de Mosel. Bij Sehl het fietspad langs de Mosel verlaten en wederom klimmen geblazen kleine 5 km maar het stijgingspercentage percentages van boven de 10%. Na deze klim wederom in sneltrein vaart (afdaling) naar Nehren. Rijden weer langs de Mosel maar in Beuren te geraken dan moeten we weer ons gedragen als klim geiten. Oké de laatste klim van vandaag zit er op, nu alleen nog daar dalen naar Bad Bertrich. Daar aangekomen onze Radler break genomen, laatste 1,5 km naar de auto’s. Nu nog tanken wat uiteindelijk gelukt is in Wittlich. Op de teller werd nog slechts 12 km als tank inhoud aangegeven. Waren redelijk laat weer teug in Oberkail. Fiets gegevens: 111,16 km- hoogtemeters 2192 meter- gemiddeld vermogen 125 watt en gemiddelde snelheid 19,2 km/uur. Morgen vrijdag 30 juni de laatste fietsdag in Der Eifel.

De moraal zal nog wel ok zijnnmaar hoe vielen de benen nogmaals? Blijven trappen. Groetjes

Moraal dat zit wel goed en de benen ook maar zitvlees dat kan beter.

Rinus

Neem een kussen Jan om op te zitten lekker zacht!!!???‍♀️

Wat weer die klimmertjes gehad vandaag. Morgen gelukkig wat rustiger aan. Zaterdag weer naar huis,om dan bij te komen.. in ieder geval toch fijne dagen kunnen fietsen..Kanjers allemaal. Groetjes..

Top Jan !!

Leuke verhalen Jan. Jullie zijn goed bezig.

Spannende zoektocht naar die benzine.