Radfahren in Der Eifel * Dag 5
Vandaag de laatste fietsdag, na gisteren met al het klimwerk van de afgelopen dagen, werd snel vastgesteld dat wij geen profs zijn, dus de geplande route// afstand daar kan worden van afgeweken. Route blijf gelijk maar de afstand wordt wat korter en vertrek tegen 12.00 uur, dit i.v.m met nattigheid van het wegdek en de lage temperatuur. Nu eens richting zuid om na 45 kilometer Wittlich aan te doen voor koffie en apfelstrudel met ijs en slagroom. Op de heenweg naar Wittlich slechts twee kleine klimmetjes en een mooie schitterende afdaling van zo’n 13% en een zeer lange uitloop van 2%. Na Wittlich direct een pittige klim van zo’n 5 km met de nodige percentages. Op 5 km van einde tocht onze laatste klim in Der Eifel. Aan alles komt een eind, auch das Radfahren in Der Eifel. Als afsluiting zijn we ‘s avonds naar Kyllburg gegaan een restaurant bezocht, hierbij waren ook Peter Niederprüm met vrouw aanwezig. Na deze diner hebben we in Eifel gasthaus Anne nog koffie genomen en als dank van de groep heb ik een Dinercard ontvangen en natuurlijk ook daarbij de vraag Jan waar gaan we volgend jaar naar toe? Deze vraag is nog NIET beantwoord. Zaterdag 1 juli vertrekken we +/- 08.30 uur voor een auto rit van +/- 325 km. Zondag 9 juli a.s staat een nieuw fiets evenement voor mij op de agenda en wel cycling in England. Fietsgegevens: 68 km- Hoogtemeters 1028 meter- Gemiddeld vermogen 149 watt - gemiddelde snelheid 22,1 km/uur. Totaal hebben we in de afgelopen dagen zo’n 8025 meter hoogte meters gemaakt.
Dank aan allen voor het lezen en de reacties welke ik mogen ontvangen.
Reacties
Reacties
Al met al een geslaagde week, zo te lezen maar wat een inspanningen.
Aan alles komt een eind leuke dagen gehad. Zo het een en ander mogen beleven. De fijne herinneren blijven. Groetjes
Petje af voor de prestatie, Jan. Nu een weekje bijkomen en dan op naar het volgend fietsavontuur.
Goede terugreis en succes met de volgende fietstocht in Engeland
Wat een enthousiaste en genieten, al die tochten! En dan ook nog volgende week naar Engeland! Doe je dat op een waterfiets? Succes Jan!
Mooi verhaal
Leuke week. Zonder kleerscheuren
Ook erg belangrijk
Have fun. En ja vandaag beginnen de profs
welkom thuis, Jan
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}