Jan Ouwerkerk op reis naar......

Cycling England to Dag 1

Vanochtend even voor 8 uur vertrokken vanaf De Toren-Amersfoort naar Den Haag. Vanaf Scheveningen over het fietspad door de duinen naar Hoek van Holland. Ook nog evenlangs het Torentje in Den Haag gereden maar Mark was niet aanwezig. Tegen 13.00 uur konden we aan boord, gelukkig voor mij en alle overige fietsers naar dek 3. Klim dus niet gekregen naar dek 5. Om 13.45 uur ging de stoomfluit en de afvaart werd in gang gezet. Al gauw had ik een zitplaats gevonden maar naar een paar uur krijg je er wel genoeg van en zeer zeker als je een scherm voor je hebt waar constant een geel balletje over het net wordt geslagen, autosport kwam ook nog aan bod, Tijd om de benen te strekken.Halleluja een andere ruimte met ja hoor de Tour de France met vandaag na 35 jaar afwezigheid de beklimming van Pu de Dôme. Pu de Dôme staat op het werelderfgoed erflijst en is een uitgewerkte vulkaan. Pech voor de toeschouwers want de laatste 5 km is geheel voor de renners, klimmen en klimmen met daarin een strijd tussen Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar. Pogacar kwam met 6 sec voorsprong als eerste van de twee boven. Uiteindelijk ging Woods als eerste over de meent. Tegen 19.45 uur meerde we af in Harwich. Snel door de douane en meteen LINKS rijden en mijn eerst overnachting in Harwich. Half lager* genomen voor het slapen gaan * klein plisje

Sleep well

Roel

Als je ruim voor 13 uur al in Hoek was heb je aardig doorgereden. Knap hoor.
Geniet van je tocht.

Wil

Veel succes in Engeland.

Hans de Vries

Gelukkig niet verveeld en genoeg sport kunnen zien op die boot. Morgen de 1e fietstocht op de verkeerde weghelft ??

Patricia

Ik ben benieuwd naar je route en hoe de omstandigheden in Engeland zijn voor fietsers.

Renee

Zo globetrotter, zo te lezen al weer een drukke dag achter de rug. Ga er maar weer tegenaan. Veel fietsplezier..

loek

de kop is eraf. hoop op redelijk weer. maar geniet vooral

Henk Wegeling

Veel plezier, Jan !!