Jan Ouwerkerk op reis naar......

Cycling in England Dag 2

De nachtrust in Hotel- Bar in Harwich was niet al te best, het ontbijt daar deden zij niet meer aan. Gelukkig had ik nog wat aan bolletjes met beleg bij mij. Vroeger als anders vertrokken, het kon wel eens een pittige fietstocht gaan worden. Bij een rotonde werd ik ingehaald door een fietser geheel gekleed in rood-wit-blauw wielershirt, dus een Nederlander welke op de racefiets reed met als eindbestemming Liverpool. Na enkele kilometers gereden te hebben het eerste kleine klimmetje, vele ups-and-downs volgen, korte en onverwachte venijnige klimmetjes tussen de 4 à 5 % en een aantal boven de 10%.

Op 50 km (1 km= 1,6 mijl) kwam ik in het plaatsje Boxford. Tijd voor een Caffee break. Foodstore bezocht voor aankoop van water want de beide bidons waren leeg. Temperatuur was inmiddels opgelopen tot zo’n 24 gr.C. Nieuwe route ingesteld op de Garmin en nog een kleine 80 km te rijden naar Cambridge. Een extra stop zal er dus nog wel in zitten. In Long Melford een extra rustpauze genomen om verkramping in beide benen te voorkomen. Na passeren van de A14 het eerste plaatsnaam bord met de tekst CAMBRIDGE. Nog 10 km. En dan zit mijn eerste dagtocht erop. In Cambridge was het even zoeken naar Lensfeld Hotel. En na inchecken de bagage van de fiets gehaald en de fiets op een veilige plaats gestald. Voordat ik naar room number 153 zal gaan eerst een heerlijk helder (geen Heineken) maar Peroni genomen.

Wat fietsgegevens: Geredenafstand 122 km – 1200 hoogtemeters - Gemiddelde snelheid van slechts 14,1 km/uur.

Voor morgen een dag slenteren in Cambridge.


Reacties

Reacties

Arne

Zo te lezen. Een goed begin
Ja en Engeland ??????? hebben ze thee ???????

Wil

Een goede nachtrust en wandel ze morgen.

Hilde

Dat lijkt me allemaal heel zwaar. Morgen even rustig aan en de beroemde stad Cambridge bekijken. Energie opbouwen voor de tocht op woensdag. Geniet ze.

Stijn

Volgens mij is het morgen dinsdag Jan. Neem je rust, je zult het nodig hebben in zo'n zwaar gebied! Succes!

Patricia

Fijn dag in Cambridge, leuke stad

Loek

Gelijk heb je. Dagje sightseeing. Het moet wel leuk blijven?

Renee

Alweer een hele dag met allerlei avonturen gehad. Morgen even een time out nemen. Ga genieten van Cambridge!!!.

John Oldchurch

Vannacht flink geregend, hopelijk vandaag een beetje droog. Verders gat alles Oké ?

Henk Wegeling

Pittig tochtje, Jan. Goed te zien op Strava !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!