Jan Ouwerkerk op reis naar......

Cycling in England Dag 3

Na wassen en scheren en niet te vergeten tandjes poetsen op naar het ontbijt. Alles was aanwezig behalve scrambler egg, dus maar twee gekookte eitjes genomen. Van Lensfield Road naar het centrum van Cambridge is slechts enkele minuten lopen. Momenteel staan veel gebouwen in de steigers, waaronder ook universiteiten gebouwen. Wil je ergens binnen geraken dan staan er altijd suppoosten die je vriendelijk aanspreken. Na 11.00 uur gaan de kassa’s open en dan kan tussen de 5 en 12 pond betalen om een college te bezoeken. Wat opvalt is dat iedere college zijn eigen kathedraal heeft. Zelf vind ik de kathedraal van St.-Paula College het mooist met daarbij de Brug Der Zuchten / Bridge of Sighs .

De brug werd gebouwd in 1831 en steekt de rivier over de Cam tussen het Third Court en New Court van het college. Het is net Amsterdam voor wat mensen massa betreft, komen uit alle windstreken vandaan met vooral uit China of Japan, kan ze moeilijk uit elkaar houden. Als lunch heb ik een sandwich met snipper zalm genomen, dus kan er weer even tegen aan. Op een gegeven moment had ik het wel gehad, dus op naar Lensfield Road. ‘s Avonds een leuk restaurantje bezocht om de inwendige mens ook maar eens te verwennen.

Morgen wacht weer een zware dag om naar Oxford te fietsen, kan gelukkig een fietstas achter laten, dat scheelt weer een kleine 4 kg. Zaterdag de 15 juli kom ik toch hier langs om deze weer op te pikken.

loek

een dagje cultuur snuiven. mooie verpozing alvorens het stalen ros weer te beklimmen.

Renee

Wat ziet het er allemaal mooi en prachtig uit..Mooi de sfeervolle omgeving. Wel weten wel van wanten, de dure entreegelden. De prijzen. Morgen weer een zware tocht. Zet hem op!!!