Jan Ouwerkerk op reis naar......

Cycling in England Dag 4

Vandaag op het programma Cambridge naar Oxford. Tegen 8 uur vertrokken en snel had ík Cambridge achter mij gelaten. De weersvoorspelling was dat vanuit zuid-westen een behoorlijke wind zal waaien, tussen de 24 en 36 km per uur met af een toe uitschieters naar zo’n 46 km per uur. En laat ik nu eens deze richting moet aanhouden om in Oxford te geraken. Vol goede moed er maar tegen aan. Na nog geen 7 km gereden te hebben, de eerste pittige klim van zo’n 2 km met een stijgingspercentage van 5 à 7 % Snelheid zakte beneden de 7 km/uur en de Pinion versnelling had ik standje 5 gezet. Dat betekent een hoge omwenteling snelheid proberen vast te houden en dat is gelukt. Daarna ging het redelijk op en neer. Bij Henlow de eerste weg onderbreking, als ik kalm door rijdt dan geeft dat geen probleem, en goed opletten op de gaten in de weg. Moet je toch wel altijd doen want soms denk ik dat ik in België aan het fietsen ben, anders gezegd het is hier net zo slecht. Gelukkig houdt het achter opkomend autoverkeer goed rekening mee, houdt voldoende afstand bij passeren en in een bocht wordt niet gepasseerd en ook niet als men een top overgaat. Op 52 km even een pauze gehouden en bij de plaatselijk Pub een lekker koude Cola genomen. Nieuwe route kaart tevoorschijn gehaald, en na enkele honderden meters bij Sharpenhoe ( klein gehucht) stond een echte pukkel op mij te wachten. Lengte 2,1 km en warempel begon direct met 4% en liep op tot 14%, echt niet leuk meer en als hijgend hert der jacht ontkomen kwam ik boven met geen wind in de rug maar recht voor mij. Gelukkig had ik een lucifer om het kaarsje brandend te houden. In Dunstable ging het mis, regen met bakken daalde over mij neer. Weg afsluiting nu mocht ik niet de afsluiting passeren dus omweg maken. Op dat moment had ik zo’n 75 km afgelegd en ik had het eigenlijk wel gehad. Was te vroeg om op er mee te houden. Ik had mij er bij neergelegd dat Oxford vandaag niet gehaald zou worden. Uiteindelijk ben ik Hemel Hempstead gestopt. Nog een hele toestand om een overnachting te vinden, uiteindelijk wel gelukt. Oxford geïnformeerd dat mijn bedje voor deze nacht niet beslapen wordt, maar morgen donderdag de 13 juli wel. Voor vandaag een 110 km gereden

Reacties

Reacties

Hilde

Wat een zwaar avontuur en dat in je eentje. Respect voor je doorzettingsvermogen. Hopelijk morgen goed weer en een behapbare tocht.

Loek

Dat verrotte Engelse weer toch! ⛈️?️☔️

Renee

Het was zo lezen weer een zware tocht met vele hindernissen. Maar gelukkig er toch goed doorheen gekomen. "Petje af". Morgen misschien wat beter,na een goede nachtrust..groetjes.

Bob

Blijft bijzonder je reisverhalen te lezen, cultuur, traditie, mooie plaatsen, het weer en niet te vergeten pukkels van 2,1 km.

Henk Wegeling

In Spanje fietsen is nu ook geen optie Jan !!

Wil

Je bent een kanjer,
Heel knap

Elske Brouwer

Fijn Jan dat je weer zo van kan genieten, lees je berichten. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!