Jan Ouwerkerk op reis naar......

Cycling in England Dag 5

Gisteravond na diverse hotels te hebben bezocht voor een overnachting uiteindelijk na veel gepraat een bed kunnen krijgen. In eerste instantie alleen maar 1-persoonskamer met een kostprijs van 160 Engelse ponden. Bekijkt het, is voor mij te veel. Na veel hakken en takken over en weer uiteindelijk wel een twee-persoonskamer en dat tegen een lagere prijs, maar daar kon ik wel leven c.q. slapen. Fiets kon ik mee naar kamer 116 meenemen, de lift was eigenlijk te klein maar uiteindelijk toch gelukt. Bij vertrek geen ontbijt genomen, kom wel wat tegen onderweg. Ik vind het toch weer een hele klus om een stad uit te rijden, ik had natuurlijk de verkeerde richting genomen met daarin een klim van 7% en na 3 km kon ik omdraaien want de weg was verboden voor fietsverkeer. Dus terug naar start en u ontvangt geen 100 euro. Gevonden ik zat op de weg naar Boxmoor met als 1e einddoel Wendover, rijafstand van 33 km. Het ging weer heuveltje op en heuveltje af. Vooral bij Berkhamsted was het leed niet overzien, drie klimmen van 9 %. In Wendover water voor de bidons gekocht en eten en 200 ml melk. 2e einddoel was Princes Risborough tocht van slechts 14 mijl. Fietsen over smalle en slechte wegen met een beide zijde hoge hagen dus goed op letten en hier natuurlijk, zweetdruppels op het voorhoofd. Vanaf Princes Risborough de Nationale Cycle route N57 genomen met als grote voordeel geen klimwerk, maar wel keien en zand en voldoende gaten er in om niet onvoorzichtig te rijden. In Thame even de grote weg op om vervolgens weer de N57 te volgen voor de laatste 14 mijl. Geen gemakkelijk route, veel klimwerk en even voor Oxford een zeer sterke afdaling van 13% en ook liggen van de mooie snelheid begrenzers om het veiliger te maken, Overnachting Wiers Lane 17 redelijk snel gevonden. Na het douchen even gelegen en tegen 16.30 uur een “Lager like it should be” bij de supermarkt gekocht met een grote Pizza, heb ik toch wel verdient. Aantal gereden kilometers voor vandaag nog net geen 80, maar is in gebied echte wel voldoende. * 1 mijl is 1,609 kilometer,

Renee

Weer een dag beleefd met"ups and downs". Morgen gelukkig een wat rustiger dag. Fiets ze..geniet ze

Jan Ouwerkerk

Morgen wordt het echt niet een rustige dag dan vandaag???

Stijn

Boxmeer is wel aardig uit de richting Jan! Goeie reis!

Jan Ouwerkerk

Stijn je bent de enigste welke er niet in is getrapt met de woordspeling van de naam van het dorp want het moet natuurlijk Boxmoor zijn.

Patricia

Heftige fietstocht. Klinkt niet echt als het ideale fietsland. Pffft.

Henk Wegeling

Heb je het nog een beetje naar je zin, Jan ??

Loek

Jan de laatste loodjes? ?‍♂️

Jan Ouwerkerk

Patricia, nee een echt fietsband voor 75 plussers is het echt niet of je moet met een E-fiets gaan met dubbel vermogen dan dat gewend ben.Desondanks toch veel gezien en meegemaakt.

Jan Ouwerkerk

Loek, de laatste loodjes wegen over het algemeen zwaar ook je mij. Vanaf 06.00 uur is het gaan regen en bij vertrek nog wat erger dus een reden om de knop door te hakken en gebruik te maken van de trein naar Londen-Paddington, overstap naar Kings Cross voor aansluiting naar Cambridge. Dus je kan er zelf ook wat aan gaan om niet te veel loden nalaat mee te nemen

Nalaat is ballast