Cycling in England Dag 6

Het geluid, zachtjes valt de regen op het dakraam. Begon om 06.00 uur, hoe laat zou ik vertrekken voor mijn tocht naar Dunstable via Princes Risborough. De klimmetjes had ik deels gisteren gehad maar in omgekeerde volgorde. Om 08.00 uur regende het nog harder en de temperatuur was slechts 10 graden. Geen fijn fietsweer, Karel Hilhorst zou zeggen “ Ik ga niet” Ik moet wel gaan. Keuze was snel gemaakt, ik ga niet fietsen, ik neem de trein. Stukje fietsen vanaf overnachtingsadres naar treinstation, afstand slechts 6,5 km en door het centrum van Oxford was al voldoende om water in mijn fietsschoenen te krijgen. One way ticket Oxford- Cambridge 66 pound. Van Oxford naar Londen Paddinton en daarna +/- 15 minuten lopen naar Kings Cross om daar de trein te nemen naar Cambridge. Aangekomen in Cambridge regende het nog steeds, viel met bakken naar beneden. Regenkleding aan en op naar Westfield Hotel. De herkenning was duidelijk te merken, mijn overnachting bij The Pheasant Inn laten weten dat ik niet kom. Nog even terugkomend op de vraag van Patricia, nee het is geen (gemakkelijk) fietsland maar je moet altijd wel reserve fietsband meenemen.. Hopelijk is het weer morgen beter en vooral voor de zondag want dan staat Cambridge- Harwich op de agenda.

Jammer dat het weer roet in je programma gooit.

Stijn

Jammer van dat slechte weer Jan hopelijk trekt het morgen open. Succes!

Ik heb bewondering voor je !!

Jan Ouwerkerk

Ja Henk, wij oudjes dan nog aardig mee.

Karel

Jammer van vele regen maar je goeie keuze gemaakt lekker met British rail
Op continent is alles wel een beetje goed koper als ik dit zo lees .
Je gaat het halen

Loek

Dat pokkenweer toch op dat eiland. Maar in Spanje of Italië hoef je nu ook niet te zijn. Allez misschien morgen wat beter en wat hogere temperatuur. Beter voor de spieren.

Arne

Je zo zeggen alles loopt in de soep
Of wel regen. Als je maar fun hebt
En in de trein zie je ook weer andere dingen
Rustig aan
En het weer hier is ook warm en warm ?

Bob

Vanwege het weer heb je, om met de Beatles te spreken een “ ticket to ride” , ook mooi toch? Blijf je in ieder geval in Britse sfeer.

Jan Ouwerkerk

Bob wat dacht je Imca Marina met de song Bella Italia. Gewoon de moet er in houden dan kom je vanzelf op je eindbestemming Water Lane- Amersfoort

Jammer van het weer maar je weet er wel een mouw aan te passen. Zondag lijkt vooralsnog droog maar wel met een stevige wind. Succes!

Bob

Mijn reactie was ook bedoeld om de moed erin te houden, Jan

Na zo'n regenachtige dag,echt takkenweer,er toch maar positief tegenaan!! Sterkte voor morgen.