Cycling in England Dag 8

Wel, wel, wel… Gisteren al verteld dat een sterke wind in centrum Cambridge de stoelen in de rond liet vliegen. Voor mij de vraag zal de wind afnemen of nog liever gaan liggen zodat ik mijn laatste fietsroute op het eiland zou kunnen afleggen? Bij opstaan hoorde ik de wind al aardig gieren en volgens de app. Weersverwachting zal de wind ZW zijn met een snelheid van 38 km/uur en windvlagen van 65 km/uur. Gelukkig duurt een windvlaag meestal minder dan 20 seconden, voldoende om bij onoplettendheid omvergeblazen te worden. Bij vertrek goede moet en met mijn Garmin Edge 1030 was ik snel Cambridge uit. Fietsen naar het westen dus als het goed is dan de wind achter in rug, maar dat ging niet echt op, dus na +/- 6 km vanaf de stadsgrens Cambridge de andere zijde van links rijden genomen richting Cambridge en de National Rail genomen om via Londen Liverpool Street naar Harwich, een afstand van +/- 205 km. Kijkend vanuit de trein naar de bomen had ik toch een goede keuze gemaakt. Nog geen afgeknapte kruinen of bomen maar het ging behoorlijk tekeer. Bij Manningtree de laatste overstap naar Harwich International. Van Manningtree gaat de trein langs de baai naar Harwich, enkele zeilboten waren druk aan het laveren, maar hadden volgens mij de nodige moeite om tegen de wind in te komen. Aangekomen bij Harwich Int. probleem met de lift, gelukkig een helpende hand en zo konden wij beide de fiets optillen en omhoog via de rappen krijgen. Bij Morrisons, groot winkelcentrum een warme hap genomen, gebraden halve kip met echte groene erwten met aardappelpuree en aardappelen in schil smaakte uitstekend. Nu is het wachten op de Ferry voor de overtocht naar Hoek van Holland. Morgen om acht uur dan op de fiets van HvH naar Amersfoort.

Het zit er voor deze keer bijna op. Jammer vanwege de weersomstandigheden niet zo gegaan als gepland. Tot gauw.

Rinus

Knap gedaan Jan biertje staat koud gr

Jammer van het weer Jan, maar ja, dat hebben we niet in de hand. Hier is ook veel wind, dus hopelijk is het morgen te doen. Anders wordt het ook hier de trein. Zie je!

Wel een tocht met de nodige hobbels. Maar gied en nog ff en weer op de basis. Eerlijk gezegd ik heb leukere verhalen gelezen maar all in game als je zo’n eiland bezoekt

Je hebt in de trein toch wél op je fiets gezeten neem ik aan, Jan! Comfortabele stoel of bank kan natuurlijk niet! Jammer van het slechte weer, toch een ervaring minder. Goede overtocht gewenst!

Bedankt, maar ik mag wel spreken over een ervaring meer. En een comfortabele stoel zit toch lekkerder dan SQ-zadel.

Deze week dan maar vanuit je luie stoel, droog en windstil, welverdiend naar de Tour kijken. Welkom thuis.

Morgen een makkie Jan, windkrachtje 3 uit ZW en kans op een buitje.

Welkom thuis morgen.

Jammer dat de wind spelbreker is geworden Jan. Hoe dan ook lekker gefietst daar en een ervaring rijker. Goede terugreis