Fietsen in Sauerland 2024

• De groep Doortrappers (Henk Kleijer, Karel Hilhorst, Ron Meijer en Jan Ouwerkerk) gaan in de periode 1 juli - 6 juli de trappers en wielen laten draaien in Sauerland. In totaal zal zo'n 8275 hoogtemeters moeten worden overwonnen met daarbij Kahler Asten de bekendste berg van het Sauerland maar net niet de hoogste. Met 841,9 meter is net op twee na de hoogste berg in het Rothaargebergte. Op de Kahler berg bevindt zich een weerstation en een uitkijk toren. Dagtochten zijn: * Hm= hoogtemeters
  • 1- maandag 65 km. * Openingstocht met een kleine 977 Hm
  • 2- dinsdag 105 km. * Nordenau- Bad Fredeburg - Nordenau met zo'n 1912 Hm
  • 3- woensdag 112 km. * Nordenau- Diemelsee - Nordenau met zo'n 1971 Hm
  • 4- donderdag 103 km. * Nordenau- Andreasberg Nordenau met zo'n 2026 Hm
  • 5- vrijdag 87 km. * Nordenau- Bad Berleburg- Nordenau met zo'n 1388 Hm
  • In overleg kan een van de dagetappes worden vervangen door een fietsroute naar Kückelheimer tunnel, lengte van de tocht +/- 100 km.
  • We fietsen dan naar Fledermaustunnel. De vleermuistunnel van Kückelheim begroet de naderende fietser van verre met zijn koude adem. Zelfs bij midzomertemperaturen is het verfrissend in de tunnel en druppelt het op veel plaatsen. Lengte van de tunnel is zo'n 700 meter.
  • De tunnel is wel deels verlicht doch een verlichting op de fiets is geen overbodige luxe.

• Onze locatie is Appartement Edel - Am Herhagen 10 - Nordenau DE
  • Note: bij terugkomst van een fietstocht is de afsluiting niet lekker uitfietsen, maar de +/- 300 meter echt op de trappers staan om de 10% te overbruggen.
  • Dagelijks zal vanaf 1 juli een dagverslag plaats vinden.

Stijn

Veel succes met de voorbereidingen Jan en collegae-fietsers!

Jan Ouwerkerk

Dank je wel Stijn. Alle routes zijn al uitgewerkt en staan op op Komoot en Route You. Gaat alles verder goed met jullie?

Zet hem op..Hopelijk werkt het weer nu wel mee voor jullie. Leuk vooruitzicht..

Jan Ouwerkerk

We gaan er gewoon tegenaan.

loek

still going strong!!!!!
Het is een leuke en uitdagende omgeving. Fietsen is 1, maar wel blijven genieten van de omgeving om je heen!!! lekkere vakantietripje.

Jan Ouwerkerk

Someone who is still going strong is healthy even though the person is old or has been ill:
He’s still going strong at 75

Roel

Veel plezier daar en hopelijk lekker fietsweer. Knap stukje werk van die "oude" rotten.

Jan Ouwerkerk

Roel bedankt voor je reactie. Even ter aanvulling ik ben de enige die al zo'n 10 jaar AOW ontvangt, dus in dit geval ben ik de "oude" rot.

Arne

Groepje wordt steeds kleiner
Raak je elkaar ook niet zo kwijt
Have fun ?

Jan Ouwerkerk

Er is nog een plekje voor je over, maar dan moeten we wel opletten anders raken we je kwijt?

Karel

Ik heb dan wel zin die enge tunnel

Jan Ouwerkerk

Vergeet dan geen lampje mee te nemen en natuurlijk op je stuur te plaatsen.?

Het ziet er goed georganiseerd uit! Hopelijk werken de weergoden deze keer ook een beetje mee en hoeven jullie niet te schuilen bij de vleermuizen. Veel plezier en kom weer heel terug.

Jan Ouwerkerk

Ja, alles staat weer op papier en in GPX- bestanden. Voor wat betreft het weer we gaan ervan uit dat de zon overdadig zich laat zien, zodat we niet behoeven te schuilen bij Fledermäuse.

Leuk Jan !!!

Hilde van Meerveld

Respect voor jullie allevier. Een prachtige omgeving daar. Nu inderdaad duimen voor goed weer.

Jan Ouwerkerk

Hilde bedankt voor je reactie, we gaan er vanuit dat het weer in die periode onze grootste vriend zal zijn?

Jopie Bakker-Fuchs

Pittige tochten die jullie gaan fietsen met vooral het laatste stukje, iedere dag weer, naar onze appartementen. Petje af....wij vinden het lopend al een hele kluif ;)
Gelukkig kunnen jullie, eenmaal boven, heerlijk uitrusten op het balkon en van het mooie uitzicht genieten. We hopen dat jullie het weer naar jullie zin hebben in appartementen Edel!
Welkom!

Jan Ouwerkerk

Bedankt voor je reactie, en ja, na een fietstocht de laatste 300 meter hopelijk zittend in het zonnetje en daarbij een gele rakker na genieten van de tocht. We zien er naar uit.