Jan Ouwerkerk op reis naar......

Fietsen naar Berlijn 2025

Over enkele weken dan is het zo ver fietsen naar Berlijn. Maandag 12 mei een dag na Moederdag met als startpunt Enschede en loopt via het Teutoburgerwoud, Hamelen, Braunschweig, Brandenburg en Potsdam naar Berlijn.

De hoofdroute is 740 km lang en gaat over rustige wegen en paden. Zo’n 300 km is autovrij en 90 km is onverhard. In het Teutoburgerwoud, het Lipper Bergland, het Weserbergland en het Hildesheimer Wald zijn wat klimmetjes, die nooit lang duren. Voorbij Hildesheim is de route grotendeels vlak.

Dagelijks een fietsverslag om jullie op de hoogte te houden over het wel en wee van de eenzame fietser. Boudewijn de Groot maakte een songtekst " Hoe sterk is de eenzame fietser", die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind Zichzelf een weg baant. Hopelijk heb ik niet te veel tegenwind om in Berlijn te komen.


Periode: 12 mei / 22 mei 2025

Negen dagetappes: te rijden afstand +/- 750 km.

Ma.12 mei > Enschede - Tecklenburg 99 km.

Di. 13 mei > Tecklenburg - Bielefeld 78 km.

Wo.14 mei > Bielefeld - Hamelm 110 km.

Do.15 mei > Hamelm - Diekholzen 73 km.

Vr. 16 mei > Diekholzen -Königslutter Am Elm 91 km.

Za.17 mei > Königslutter Am Elm - Wolmirstedt 80 km.

Zo.18 mei > Wolmirstedt - Tangermünde 63 km.

Ma.19 mei > Tangermünde - Brandenburg an der Havel 77 km.

Di. 20 mei > Brandenburg an der Havel- Berlin 91 km.

Wo.21 mei > Tagespassagier in Berlin.

Do. 22 mei > Rückfahrt mit den Zug



Reacties

Reacties

Renee

Leuk, spannend. Mooie rit voor de boeg. We bestellen mooi weer voor onderweg .Kop op,we gaan er weer voor.Top!!

Jan O

Bedankt voor het bestellen voor het mooie weer.

Roel

Vraagje: Waarom in Enschede beginnen en niet in Amersfoort ??? Ik doe het je niet na hoor. Veel plezier en mooi weer!

Loek

Jan , je kan er weer tegen aan! Maar nog ff geduld

Bob

Wat dacht je van het nummer van Queen: Bicycle Race, een mooi fietsnummer voor je playlist. Zo te lezen een flinke, sportieve en leuke uitdaging. Succes!

Marian

Dag Jan, dit klinkt heel goed!
Heel veel plezier op deze mooie fietstocht. Geniet ervan!

Stijn

Heel veel plezier Jan!

Rinus

Fijne reis Jan geniet er van

Wil

Prachtige tocht.

Karel

Jan wat een leuke uitdaging

Hilde van Meerveld

Lijkt me prachtige tocht.
Maar doe je het helemaal in je eentje?
Heel dapper.
Ik wens je prachtig fietsweer en mooie uitzichten toe.

Jopie

Wat een leuke uitdaging Jan. Lijkt me heerlijk om naar uit te kijken. Toi…toi…fijne tocht gewenst 😊

Patricia

Jemig Jan, dat is weer een indrukwekkend plan! Berlijn is de moeite waard. Ik zou er een weekje gaan uitrusten 😜. Ik wens je een mooie tocht met wind mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!