1ste etappedag naar Berlijn
Lang naar uitgekeken en dan is het zo ver. De wekker is niet afgegaan want voor dag en dauw stapte ik al uit bed. Renée moest er ook aan geloven maar zij vond dat niet erg. Alles stond al kaar dus het was alleen maar een bakje yougert met muesli en daar moest ik het maar mee doen. Om de wijk Nieuwland uit te komen is ook een opgave want overal waren ze met de wegen bezig. Als je om 07.30 uur vertrek dan kom je in de meute scholieren terecht, drie- vier naast elkaar en komen ze op school en dan zitten ze ook weer naast elkaar!!! Even over achten stond ik op perron 2 om de trein te nemen naar Enschede (08,22 uur) Te vroeg want je mag pas na 09.00 uur met de fiets in de trein, gaf bij ticket controle alleen maar de opmerking, Meneer bent U op de hoogte van de fenomeen Daluren!! Om 09.45 uur stond ik in Enschede, GPX inladen voor de eerste etappe dag naar Tecklenburg en al snel had ik Lonnecker bereikt met de Oude Molen uit 1851. Op +/- 29 km de grens overgang NL/ DE . Een mooie weg volgde door het bosgebied en voor dat het door had zat ik op de kasseien in Bad Bentheim. 40 km in de benen dus tijd voor een bakkie koffie, ik waande mij weer even in Nederland want volgens mij was er een bus met op leeftijd vrouwelijk schoon aan gekomen. Voordeel GPX is dat je weer snel op de route zit. Het dorpje Ohne had ik snel achter mij gelaten en ging in een redelijk tempo naar Rheine. Rheine is vooral bekend om Dionysiuskerk.In Rheine nam ik de noordelijk zijde van de Dortmund-Ems- Kanal, een klein gedeelte door een woonwijk en daarna alleen maar bossen. De laatste kilometers ging het redelijk op en neer met daarbij enkele pittige klimmetjes tot een kleine 5% met als laatste de L504 naar Tecklenburg 5 kilometer klimmen met als toetje 10-11%. Was ik er vanaf? Nee want kamer 23 ligt op de 2de verdieping van Hotel Bismarckhöne . Weer klimmen maar dan trappen op.

Wel verdient biertje….
Reacties
Reacties
Geniet van je biertje heb je verdiend.
Mooie 1e etappe, Jan! Fijn, dat de kop eraf is. Goed vervolg van jouw tocht naar Berlijn!
Nou Jan, dat was dus een wervelende start.
Leuk, dat je zo lekker met een biertje zit op je balkon.
Verdiend na al dat fietsen......
Weer goed bezig, Jan !!
Leuk om op deze manier met je mee te reizen 😊
Proost, geniet ervan.
Wat een schitterend weer om te fietsen.
De kop is er weer af. Was weer een mooie dag om te fietsen. Geniet ervan. Groetjes..
Cheers
Mooi begin van je tocht, Jan
Het is af en toe inderdaad even zoeken hoe je de wijk uit moet komen. Jij kijkt in elk geval terug op een voorspoedig verlopen eerste dag! Ik hoop dat je een goede nachtrust had en vandaag weer fit op de pedalen staat. Goede tocht!
Geniet van koud Duits biertje 👌
Een betere start kon je niet hebben. Mooie route, prachtig fietsweer! Goed vervolg!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}