2de etappe dag naar Berlijn
We starten met een ontbijt, niet te stevig of toch wel want je weet eigenlijk niet wat te wachten staat om in Bielefeld te geraken, te rijden afstand dat valt mee maar we moeten nog door Teutenburgerwald dus de nodige klimmetjes staan dan te wachten. De start was kil slechts 15 graden en een stevig Oosten wind wat de gehelde dag wel zo blijven, dus armstukken maar aan trekken. Na wat valsplat ging het snel berg afwaarts. De eerste stop zou Bad Iburg zijn 25 km van Tecklenburg maar dan moest ik wel 3 stevige klimmetjes voor doen om daar te geraken. Iburg heeft zijn bestaan te danken aan het historische Kasteel Iburg en leeft vooral van het toerisme, met Kneippkuur, is een bepaalde vorm van Hydrotherapie en het kan ook niet anders genoemd naar Sebastiaan Kneipp (1821-1897) Als priester predikte hij kuren met natuurlijke middelen, onder meer met baden in afwisselend warm en koud water. De priester welke Nederland rijk is op dit vlak dat is toch wel Adrie Boomsma of hij ook priester is dat blijft een vraag? Koffiebreak in Bad Iburg genomen. Route kaart 2,1 uit de map gevist alsmede route ingeladen op de Garmin, voor de rit naar Bielefeld , kreisfreie Stadt in noordoosten in de deelstaat Noordrijn Westfalen, Via Bad Lear naar Borgholzhausen, bekend als de “honingkoekstad” Niet te vergelijken met de Natte Keet van ‘t Stoepje.< geintje> Twee extra pittige klimmetjes gehad vanaf Bad Iburg en de laatste zit aan het eind van de rit,daarvoor een mooie lange afdaling naar Halle. Jaarlijks vindt hier ATP-Toernooi plaats een terugkerend tennistoernooi met een recordhouder Roger Federer. Nog een kleine 7 kilometer en dan ben ik op plaats van bestemming Peter Auf’m Berge maar dan moet ik nog wel even de laatste beklimming afwerken. Na inchecken nog wel even geduld hebben want er kwam geen water uit de kranen dus douchen ook even niet. Morgen staat een rit van +./- 110 km te wachten.
Reacties
Reacties
Weer wat opgestoken
Ja, een mooie rit/ etappes opgestoken voor het komende jaar, Loek !!!
in Nederland hebben we wel een Iceman! Maar geen id of hij priester is en Kneipp gebruikt.
Tjonge,wat een rit weer voor vandaag. Allemaal weer interessante belevenissen. Groetjes.
Pittig tochtje en dan ook nog geen warm water !!
Tegen 18.00 uur weer water en ook warmwater dus douchen.
Ik heb even gegoogled: leuk hotel hoor, zo midden in de bossen. 211 km. geeft Google Maps aan. Flinke afstand al voor dag twee. Mooie rit morgen!
Leuk Jan om mee te fietsen! Figuurlijk dan! Bielefeld en omgeving brengt bij mij old memories naar voren. Prachtige omgeving. Geniet ervan!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}