4de dag etappe naar Berlijn
Gisteravond het centrum van Hamelm in gegaan, mooie drukke bedoeling, sommige terrassen waren redelijk bezet, er was nog een tafeltje over om aan te zitten en een kleine bestelling te doen want de inwendige mens moet natuurlijk ook worden verwend, echt verwennen niet, maar een bodempje energie voor de volgende dag is niet overbodig. Energie bron was er ook bij het ontbijt, van alles aanwezig. Om +/- 08.30 zat de ontbijtzaal vol met meer dan de helft fietsers. ( 8 man/vrouw) Gelukkig had ik de tassen en al het andere al van driehoog naar beneden gebracht, echt geen pretje als je iedere keer zo’n 60 treden op moet. Na afrekenen, aanvang van de 4 etappe, via Salzhemmendorf- Gronau naar Diekholzen als eind bestemming. Direct uit Hamelm de windjack maar aan getrokken, koude wind, en echt warm fietsen dat lukt mij dan niet. In Coppenbrügge staat nog wat overgebleven is een voormalige kasteel en vestingcomplex Het voormalige kantoor deed vroeger dienst als zetel van de rechtbank in Coppenbrügge. Salzhemmerdorf is bekend om zijn toerisme en voor de echte fietser onderons een pittige klim door het dorpje, 10% met mooie uitloper over de hooglanden. Koffiebreak genomen in Gronau, het stadje heeft eigenlijk niets te bieden dan alleen Italiaanse koffie. Nog een kleine 30 km en dan zijn we in Diekholzen. Van 1897 tot 1930 en van 1939tot 1959 was de Hildesia Kalimijn in bedrijf. Eén deel van de installatie. Deed tijdens de Tweede Wereldoorlog dienst als munitiefabriek. Na een klein klimmetje gearriveerd bij Landhaus Am Sonnenberg voor de 4de overnachting.
Morgen een rit naar Königsbuttel Am Elm
Reacties
Reacties
Ziezo, weer 70 km gefietst. Wel gezellig drukte in zo,n plaatsje. Weer aanspraak gehad met de fietsers. Groetjes..
Lekker bezig Jan en blijven genieten van de dingen om je heen
Weer een mooie rit Jan, met welke fiets ben je eigenlijk??
Henk, ik heb er wijs aangedaan om met de Koga Worldtreveller deze tour te maken wel E ondersteuning als dat nodig is, met diverse klimmen was dat echt nodig, tenslotte zijn we geen 20 jaar meer😜😜
Zo blijf je lekker fit Jan 🚴🏻🍉🍇🍺ge niet er van
Mooie fietsdag er weer op zitten
En genieten van de omgeving
👌
Jammer dat de ochtenden nog fris zijn maar ik heb de indruk dat je nog geen druppel regen gezien hebt! Heb weer een mooie fietsdag vandaag!
Van de regen nog niets gemerkt. Maar de zweet hemd deze was wel aan spoelbeurt toe(onder de douche) De ochtenden zijn 9 gr. C en de wind blijft soms voor extra inspanning zorgen.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}