Jan Ouwerkerk op reis naar......

Dag 1 Velo zu Letzebuerg 2025

Maandagochtend vertrokken naar Hosingen- Luxemburg voor ons verblijf van vijf dagen. De tocht verliep vlotjes en even over 13.00 arriveerde wij op het Vakantie Park La Sapiniere Village de Vacances. Bij de receptie werden we snel geholpen met de sleutel voor ons verblijf. Snel hadden we de auto leeg en de slaapkamers toe gewezen aan de deelnemers: Karel en Willen samen. Ron en Karel samen en Jan alleen, reden voor alleen slapen is waarschijnlijk om dat zij denken dat ik snurk!!

Standaard is dat we beginnen met een openingstocht op de dag van aankomst. We starten wel wat laat 16.00 uur voor een tocht van /- 50 km. De tellers op nul en route Hosingen-Bastendorf Hosingen Route 01 op de Garmin- Komoot laden. We starten met een temperatuur van zo'n 30 gr.C. Bij Stolzenbourg op zo'n 9,5 km van de tocht stond onze eerste uitdaging een klim van 5 km met stijgingspercentages van 14% en mooie haarspeldbochten. Einde klim op 15 km en nu een ronde langs de stuwdam van Vianden. Bassins Superieurs. De stuwdam is 130 meter lang en 30 meter hoog. Het stuwmeer is 8 km langs en bevat 10 miljoen m3 water(waarvan 6,9 miljoen m3 bruikbaar) Na 3/4 rond de stuwmeer te hebben gereden moesten door wegwerkzaamheden even een stuk lopen om onze weg te kunnen vervolgen. Op 25 km heb ik de keuze gemaakt om rechtdoor te rijden naar Hosingen. De andere zijn linksaf gegaan richting Bastendorf. Na aankomst snel een douche genomen even daarna kwamen de andere aan. Voor enkele was de gang naar het zwembad om af te koelen. We gaan eten in de Brasserie. Was voor mij een echte tegenvaller, zwijnen vlees, zo droog als mij schoenzool dus de nodige pilsjes er achter aan. Route besproken voor tweede dag en in verband met de te verwachten hitte is het een rit geworden van +/- 75 km. maar wel met de nodige klimmen en wel vijf in getal.

Reacties

Reacties

Marian

Mooie start Jan! Rustig aan met die hitte morgen!

Wil

Wat een moed om met die hitte te fietsen.
Veel succes morgen.

Lowk

Verstandig om rustig te beginnen. Komt vast goed

Henk Wegeling

Rustig aan hoor, Jan !!

Renee

Je kreeg het wel voor je kiezen, op zo,n eerste dag.

Patricia

Kamer alleen: is dat snurken toch nog ergens goed voor! Verstandig Jan, om de route iets in te korten. Haast niet te doen met deze hitte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!