Jan Ouwerkerk op reis naar......

Dag 2 Velo zu Letzebuerg 2025

Na een redelijke nachtrust met een hoge relatieve hoge vochtigheid en boven in de woonkamer/ keuken was te temperatuur al boven de 28 gr.C. Willem zat al geruime tijd op het terras. Ontbijt was snel geregeld en nadat de eieren waren gekookt konen we gaan ontbijten, voor de een wat meer dan voor de andere. Nog wat boterhammetjes voor onder weg want honger klop moet toch proberen te voorkomen iets wat Karel altijd te harte neemt want hij neemt altijd voor een weeshuis mee. Even voor half tien vertrokken we voor een tocht van +/- 75 km. De eerste 9 km ging geleidelijk op en neer met daarop een mooie lange afdaling, maar ja wat je naar beneden gaat moet ook weer omhoog. Vanaf Goedelsmuble naar Goesdorf een kleine 7 km was het weer klimmen en nog eens klimmen met sommige gedeeltes van iets meer dan 10%. Ook van dit punt geldt weer wat je klimt gaat weer naar beneden. Na deze afdaling maakte ik de fout door na de afdaling linksaf te gaan de overige vier waren mij al voor en zij waren rechtsaf gegaan, waren dan al zo na een kleine 3 km in Esch Sur Sure. Na een kleine 4 km ging bij mij toch wel een lichtje op dat ik verkeerd zat en om moest draaien, weer klimmen. Telefoontje van Ron, waar zit je wij staan al bij de tunnel, ik kom er aan ga maar een terrasje zoeken in Esch Sur Sure. Zij zaten al aan de koffie met gebak, colaatje besteld en aardbeien taartje. Mooi eerste gedeelte van de tocht hebben we gehad nu door met het tweede gedeelte. Terug naar de tunnel voor aanvang met direct een klim van 4,3 km met een gemiddelde van 8,3% en max 14%. Ga er maar aan staan of liever gezegd probeer maar te blijven zitten. Na Eschdorf ging het snel naar Ringel (afdalen) en daarna met een klim naar Bourscheid. In Bourscheid bij de witte kerk even onze rust genomen en water getapt want de bidons waren leeg, geen volgwagen bij ons. Willem kon onze Lieve Heer wel bedanken want voor hem was het echt het mooiste wat hem overkwam, voeten en benen alsmede zijn hoofd kon hij rijkelijk afkoelen met H2O. Via een Um Kraitzkapp lichtjes om hoog en daarna een pittige afdaling naar de brug over rivier Sure. Nog even wat vlakwerk en daarna weer klimmen richting Schlindermanderscheid een klim van 8,5 km, niet al te zwaar maar als de nodige kilometers al in de benen heb zitten dan weegt dat toch mee in je beoordeling van deze klim. Na deze klim ging het met valsplatnaar Holyday Park La Sapiniere. Het duurde niet lang en De Doortrappers hadden het zwembad gevonden, en de naam veranderde in Waterspetters. Mooie maar pittige fietstocht gehad. Morgen zien we wel weer. O' ja de hoogst gemeten temperatuur was 38,7 gr. C.



Reacties

Reacties

Roel

Knap hoor op jullie leeftijd en dan ook nog eens met deze temperatuur!

Bob

Zeker knap, een pittige tocht en met deze hoge temperatuur.

Loek

Lekker getoerd

Wil

Wat een barre tocht. Goed smeren!!!!

Henk Wegeling

Leuke foto's op Strava !!

Hilde van Meerveld

Respect voor jullie!!!!

Renee

Weer een "petjeaf" voor jullie. Hopelijk werkt nu de temperatuur mee. Succes..

Patricia

Hier koelt het wat af, hopelijk ook bij jullie. Anders zou ik morgen gewoon aan het zwembad gaan liggen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!