Jan Ouwerkerk op reis naar......

Dag 4 Velo zu Letzebuerg 2025

Gisteravond koelde het zeer sterk af, lichte windhozen en wat regen. In de nacht bleef de wind ook lekker de meeste warmte wegblazen. Bij op staan was de temperatuur 14 gr.C en bij vertrek net 15 gr.C. Een enkeling deed maar de armstukken aan. Vandaag stond een tocht naar Vianden op het programma. Na 4,3 km hadden we Hosingen achter ons gelaten en een mooie snelle afdaling volgde. Voor verlaten van Luxemburgs grondgebied ging regelmatig op en neer maar dat veranderde direct na passage grens. Ja, grondgebied van Duitsland startte meteen met een klim vanuit Dasburg. Klim van 5,2 km met uitschieter van 12% en een gemiddelde over de hele klim van 5,3 % of te wel we hadden de Kappelenberg bedwongen. Kleine dorpjes volgde snel achter elkaar zoals: Preischeid, Affler, Ubereisenbach naar Gemund, dat ging wel lekker want we daalde allen maar zo'n 6 km. Maar ja we moeten weer omhoog om het hoogte verschil van 260 meter te overbruggen dus klimmen: 5,6 km, gemiddeld stijgingspercentage van 6,2 % en maximaal 12% over 200 meter. Na deze klim heb ik mijn fiets maar laten zegenen in het kappelletje na behalen van de klim. Nog een kleine 15 kilometer en dan verlaten we weer Duitsland en komen via Vianden Luxemburg weer binnen. In Vianden onze rust- en lunch pauze gehouden. Voort alle de nodige koolhydraten aangevuld.

Vianden: als over Vianden praat dan kan je er niet omheen betreffende het sprookjesachtige kasteel. In Luxemburg zijn veel kastelen te vinden, maar het kasteel in Vianden is wel een van de mooiste en best bewaard gebleven. Tussen de 11e en 14e eeuw is dit kasteel gebouwd. Vanaf 1417 tot 1820 behoorden dit toe aan het huis van Oranje Nassau.

Na rust- en lunch pauze start van het tweede deel van de tocht. Passage brug over de Our rechtsaf en fietsen geduurde 6 km langs de Our en daarna weer te start met een klim vanaf Rue Du Fauborg. Een klim van een kleine 7 km met behoorlijke uitschieters van 14% en een gemiddelde van 6,2%. Henk herkenden gelukkig na einde (zijn) klim een auto welke rechts van de weg stond. Jan Hebben deze klim al eens gehad. Ja Henk, bij de openingstocht. O' niet herkend tijdens het klimmen. Kleine afdaling volgde en bij Putscheid ging de groep linksaf en ik rechtdoor. Het was een mooie fietsdag met veel betere fiets omstandigheden t.a.v. de temperatuur. Morgen onze laatste dag en niet te vergeten dag want Hiep- Hoera voor Ron zijn verjaardag.


Reacties

Reacties

Loek

Komt vast door de zegen๐Ÿ˜œ

Renee

Fijn dat jullie vandaag een leuke fietstocht hebben gehad. Morgen al weer aan de laatste tocht toe.

Patricia

Vandaag ook nog kunnen doen waarvoor jullie gekomen zijn ๐Ÿ‘. Mooie laatste dag morgen!

Karel

Dit moment heb ik even gemist Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!