Dag 5 Velo zu Letzebuerg 2025
Vandaag naar het noordelijkste punt van onze dagtochten en dat is Clervaux. Bekend om kasteel, gebouwd in de 12 eeuw en gerestaureerd na de Tweede Wereldoorlog. Bekend om zijn tentoonstelling over de slag om de Ardennen. De route kenmerkte zich door de vele klimmen waarvan de zwaarste van 23% bij Clervaux moest worden overwonnen, hijgend en steunend kwamen wij boven, even op adem komen om verder te gaan met afdaling. Naam van deze klim: Mur d'Extreme de Clervaux Hoogte verschil 110 meter, lengte 1200 meter, gemiddeld 8,9%, steilste 23% over 100 meter. Snelste tijd 3 min.55sec. <19 km/uur> Wat onze tijden zijn geworden dat weet ik niet! Op 35 km zijn we in Wilwerwiltz dus tijd voor een koffiebreak met daarna de klim naar Saint Donatus met een hoogte verschil van 132 meter over een lengte van 3000 meter, steilste stuk 13,4 %. Bij het dorpje Alscheid is de afdaling richting Consthum. Een afdaling waarbij goed moest worden opgelet door zijn vele haarspeld bochten en de smalle weg. Na deze afdaling uitkomend op " Op Der Gare" Direct linksaf en weer een klim van je ja welste richting Nocher daar staat een Monument Strijd om Nocher. In Nocher heb ik rechtsomkeert gemaakt dus voor mij de afdaling de andere zijn doorgegaan naar Bourscheid. In Kautenbach richting Consthum aangehouden, mooie klim van +/- 4,5 km en vervolgens naar Holtzum. Hier in plaats van rechtsaf naar Hosingen, rechtdoor gereden, mooie sterke afdaling met als eindpunt geen Hosingen maar een steengroeve. Pech omdraaien en 3 km klimmen, einde klim linksaf richting Hosingen * nu zat ik goed.
Vanavond vieren we de verjaardag van Ron, hij is 63 geworden en nog steeds jong van geest. We hebben een schitterende fietsweek gehad met mooie tochten, die vandaag was denk ik wel de mooiste tocht.
VLNR *De Doortrappers: Ron Meijer- Henk Kleijer- Jan Ouwerkerk- Karel Hilhorst- Willem van Empelen

Reacties
Reacties
Weer heel wat kilometers getrokken vandaag. Vermoeiend. Nog even gaan zwemmen, dan ben je weer fit. Rustige fietsroute morgen..
En weer op huis aan !!
Petje af voor jullie allemaal!
Het belangrijkste is dat jullie het naar je zin hebben gehad en ik heb de indruk dat dat wel is gelukt.
En nu: welkom thuis morgen!
Heftig dagje vandaag. Voor morgen een goede thuisreis.
Jan je hebt je energie weer helemaal kwijt gekund in een mooie omgeving met het weer aan de zijde. Allez morgen opmaken voor de rit huiswaarts. Salut
Ook weer een realistisch verhaal . Ik voel de muur nog maar ik deze kan nu afstrepen . Ook een lekker gevoel.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}