Dag 1 Happen en Trappen
Vandaag was het dan zo ver, rondje Overijssel- Gelderland. Even voor 09.00 op CS Amersfoort. Voor vertrek met de Zug naar Enschede. OV,OV , blij dat ik daar nagenoeg geen gebruik van maak. 1ste trein slechts één rijtuig,er waren meer dan 30 fietsers wachtende. Tweede Zug enkele fietsers konden in de daarvoor bestemde coupé/ ruimte instappen. (Iedereen op zijn beurt) Derde Zug 4 treinstellen maar wederom geen mogelijkheid voor instappen met fiets. Zug 4 weer wachten, op de vijfde Zug van 12.22 nog wel even wat langer wachten want de Zug had 10 minuten vertraging. Snel naar de coupé voor fietsen, werd tegen gehouden door conducteur welke er niet mee eens was om de fietsen in de coupé te plaatsen. Toen ging ik wel even over de rooie met als gevolg dat de fietsen wel mee mochten. Dus even voor 12.30 vertrokken we naar Enschede. Na aankomst waren we binnen 5 km in Lonneker voor onze stop,voor een bakkie koffie. Het gebied achter Lonneker, omvat diverse landschappen en natuurgebieden met als belangrijkste kenmerk de Lonnekerberg van slechts 60 meter. Via de Lutte waren we snel in Oldenzaal en in Oldenzaal daar ligt de bekende Tankenberg, Een heuvel van 85 meter met een gemiddelde stijgingspercentage van 3,6 %. Op de Tankenberg staat een prieel en vanaf het begin van de jaartelling stond hier een Tempel van de godin Tanfana. Zij zou een Germaanse vruchtbaarheidsgodin zijn geweest. Onze overnachting is in Rossum een kerkdorp in de Twentse gemeente Dinkelland. In 2005 vormde het dorp voor een deel van de opnamen van de serie “Van Jonge Leu en Oale Groond” (Over jonge mensen en oude grond) Herman Finkers speelde een van hoofdrollen, Gerrit Olde Weernik.
Godin Renée

Reacties
Reacties
De eerste dagtocht zit er weer op. Lekker gefietst. Mooie omgeving.
Eerste km zitten erop 👍
Van 08.45 tot 12.30 wachten op een trein??? Op de fiets was je in die tijd al in Enschede geweest. En waarschijnlijk voor minder als een 2-persoons overnachting! 😂
Veel plezier René en Jan!
ja Jan, vakantietijd. Had je kunnen weten, maar enfin je hebt het doel bereikt. Das toch het belangrijkste. Veel plezier met dit lekkere weertje.
Als ik alleen was geweest dan was het echt fietsen naar Enschede. Maar Renée ziet dat echt niet zitten, 50-55 km is voor haar voldoende.
Een vervelend begin, maar dat is gauw vergeten als jullie op het stalen ros zitten.
Jammer van het stroeve begin. Snel vergeten en nu genieten van de mooie omgeving, het heerlijke weer en van elkaar! Veel plezier.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}