Jan Ouwerkerk op reis naar......

Dag 3 Happen en Trappen

Gisteravond gegeten bij de Wagenwiel in Radewijk, het enigste adres om wat te eten maar dan moet je wel op tijd zijn. Op tijd is voor 18.00 uur want dan gaat de keuken dicht op de camping. Gelukkig werd het fornuis nog even opgestookt en we konden een bestelling plaatsen. Na de honger te hebben gestild was het een korte weg van een kleine 2,1 km naar Stobbenhaarweg voor de overnachting. Om +/- 05.30 uur werden we met een hels kabaal wakker, oorzaak een groot aantal kraaien stonden tegen de glazen deur hun aanwezigheid te vieren. Om 08.30 uur werd het ontbijt gebracht en even 09.00 uur stapten we op de fiets voor onze derde dag tocht Fietsen Overijssel- Gelderland. Van Radewijk naar Hellendoorn, 45 km. Was een snelle tocht met een mooie temperatuur om te fietsen en nagenoeg geen wind, even voor 13.00 uur waren we dan ook in Hellendoorn.

In Langeveen ligt de enige esker en uniek verschijnsel in Nederland en als Saalien-relict waarschijnlijk zeldzaam in Europa, en dat is ontstaan tijdens de Saale- IJstijd. In Vriezenveen vind je het Veenmuseum en kachelmuseum.In gebieden waar veel turf werd gestoken, ontstonden vanaf de late Middeleeuwen veenkoloniën. Hellendoorn, ligt ten oosten van de Hellendoornseberg, die deel uit maakt van de stuwwal Sallandse Heuvelrug. Bekend om Avonturenpark Hellendoorn. Ontstaan van de Sallandse Heuvelrug is eigenlijk een mooi verhaal. Eén reus uit Pruisen ging op weg naar onze Zuiderzee om die te dempen. Hij had een grote zak zand bij zich, maar daar zat een gaatje in. Het zand liep eruit en zo ontstonden de Sallandse heuvels. In werkelijkheid zijn de heuvels opgestuwd door enorme gletsjer, tijdens de voorlaatste ijstijd. De ijsmassa duwde de grond voor zich uit en zo ontstond de stuwwal. Hoogte van de Sallandse Heuvelrug is 75 meter.


Reacties

Reacties

Ria

Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Mooie ritjes en goed weer. Wat wil je nog meer. Veel plezier nog.

Roel

Gelukkig goed fiets weer. Geniet er maar van.

Tjitske

Leuke verhalen, mooi fiets weer.
Geniet ze!👍

Loek

Een lekker snel ritje vandaag. Ff o adem komen

Patricia

Gezellig, die kraaien voor de deur op de vroege ochtend! Hopelijk konden jullie nog weer inslapen. Vroeg op de bestemming, leuk om nog tijd te hebben om lekker rond te kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!