Dag 4 Happen en Trappen
Na een enerverende nachtrust en een goed ontbijt waarbij eindelijk eens de boter niet een hard was maar goed uit smeerbaar, verse broodjes en koffie voor mij en thee voor Renée. Vertrek kon pas plaats vinden nadat Yvonne een foto van ons had genomen voor haar digitale foto verzameling van alle gasten welke B&B Biej’oons tuus voor een overnachting hadden aangedaan.

In’t Sallandse landschap Bie Heeten, Raalte, Olst ligt wesepe, dôrple waer ik zoveul van hoal - Zien bouwland, zien weiden, dat blif toch altied bie. Mien dôrpie, ie bint toch van mie.
Refrein: We-se-pe dôrpie is van mie - Blif mie léven lang mie bie- Met oe 14-eeuwse kark, die nog steet, zo stoer en stark- Met oe roodbont in de wei, en oe veulens springen blij - ‘k Heb mien hart an oe verpand, waar ‘k goa in ‘t land.
In Olst de oversteek van de IJssel voor de laatste 15 km naar Epe. Aan de rand van Olst staan 23 zogenaamde aardehuizen.Dit zijn volledig zelfvoorzienende woningen die grotendeels gemaakt zijn van natuurlijke of tweede- hands bouwmaterialen. Mona Keijzer onze minster van Huisvesting is hier nog niet geweest om idee op te doen voor het woning tekort in Nederland.
Epe echt een toeristische trekpleister in het natuurgebied de Veluwe. De toeristen komen over het algemeen voor de omliggende bossen en heide zoals de Renderklippen, Epe heeft elk jaar te kampen met overlast van wilde zwijnen. In 2008 was de populatie dermate hoog zodat in de maanden juli- augustus 3100 zwijnen zijn afgeschoten, van de 5200. Renderklippen is een natuurgebied dat bestaat uit met heide begroeide stuwwallen tussen Epe en Heerde.
Reacties
Reacties
Weer een mooi verhaal heeft Jan er van gemaakt. Vandaag weer lekker gefietst.
Hallo Jan en Renée, ik had me niet gerealiseerd dat jullie samen aan het fietsen waren. Meestal gaat Jan met mannen fietsen.
Ik herinner me wel dat Renée het me verteld heeft.
Leuke foto van jullie. Tot wanneer blijven jullie daar? Nog veel fiets plezier
Een enerverende nacht? Ik ben raze nieuwsgierig wat jij onder enerverend verstaat. Ik ken natuurlijk speculeren?🧐lekker samen doortrappen
Stond er niet veel wind vandaag.
Nog een fijne trip morgen.
Loek is me voor. Mijn ogen bleven ook steken bij de “enerverende nacht” 🤣🤣. Hoop dat jullie voldoende nachtrust hadden voor weer een nieuwe fietsdag, En ja, harde boter, altijd irritant.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}